Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen

Jeg har en access database med følgende felter i tabellen catalog:
id: autonummering
color: tekst
sex: tal
age: tekst
text: tekst
dato: tekst
name: tekst
blood: tekst
billedid: tekst

jeg har følgende sætning der giver fejl:

Insert into catalog (color, sex, age, text, dato, name, blood, billedid) values('colorfarve', 1, '1992', 'teksnen her', 'Dato', 'navn her', 'a', '1.jpg')

det giver fejlen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers- Error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen
20. april 2005 - 08:46 #1
Prøv denne:

Insert into catalog (color, sex, age, text, dato, name, blood, billedid) Select 'colorfarve', 1, '1992', 'teksnen her', 'Dato', 'navn her', 'a', '1.jpg'
20. april 2005 - 08:47 #2
Jeg bruger altid Select, da den altid kan bruges. Values burde også virke her (måske var det fordi, der manglede et mellemrum efter Values?)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 08:48 #3
kan det ikke være fordi text er reserveret ord?
prøv at sætte det i en []
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 08:48 #4
name er muligvis også reserveret
20. april 2005 - 08:49 #5
godt set :o)
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 08:49 #6
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

c:\root\order\functions.asp, line 69
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 08:51 #7
har du sat klammer omkring text og name?
HVordan ser sql ud nu?
Avatar billede moj0 Nybegynder
20. april 2005 - 08:51 #8
Det virkede det med []! tak for hurtig respons i 2:D
så hvis busschou også lige skriver et svar, så kan i få jeres point:)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 08:53 #9
kanon :o)
20. april 2005 - 08:55 #10
thnx :)