Avatar billede tbendiksen Nybegynder
20. april 2005 - 09:39 Der er 3 kommentarer

Privat aftale i kalenderen

Når jeg printer ud fra min kalender er der en smart funktion der giver mig muligheden for at ikke printe mine private aftaler. Altså aftaler der ikke vedrører offentligheden, kan man undlade. Min outlook vælger så at ikke vise hvad mine private aftaler går ud på, dog laver den en markering hvor det står: "Privat aftale". Det er dog ikke så smart. Kan man undgå det? Der er ingen grund til at mine kollegaer og kunder skal vide hvornår jeg f.eks. har en privat aftale.
Avatar billede jkrons Professor
20. april 2005 - 09:42 #1
Nu behøver du jo ikke at vise kunder/kolleger din kalenderudskrift .-)

Jeg tror faktisk ikke at det kan undgås.
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
20. april 2005 - 09:49 #2
nej det behøver jeg selvfølgelig ikke, men efter som jeg bruger den til at nemt lave produktionsplaner o.l. (oplysningerne er jo plottet ind i min kalender i forvejen) ville det være rigtig smart hvis man kunde. Det må jo næsten være lidt af meningen med den mulighed for at vælge private aftaler fra.
Avatar billede jkrons Professor
20. april 2005 - 09:56 #3
Nej, meningen er, at hvis nogen har adgang til din kalender, kan de se, at du har en aftale, men ikke hvad den går ud på. De kan således gå uden om tidspunkterne, hvis de booker møder i din kalender.

Udskriftsfunktionen har samme formål. Altså at man kan se, at tiden er optaget, men ikke af hvad, da det er privat.