Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 12:40 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ekspert hjælp søges. Win xp proff. kan ikke aktiverer min win xp,

Har fået min arbejdscomputer med hjem.
Celeron pentium 4, cpu. 2,20 GHz.
3 drev: c: gammel win xp. D: og E: ny win xp.

Skulle aktiverer min win xp proff. på c: men tastaturet kunne ikke skrive z, s og e osv. (Virus?)
Kunne derfor ikke aktiverer den.

Installerede en anden ældre version af win xp proff. på E: hvorfra jeg skriver nu. Den virker upåklageligt.
Men mangler en del dokumenter o.l. fra den gamle version.

Hvad gør jeg nu? Har tidligere fået hjælp fra jer på eksperten.
Hijacklog kommer her:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:29:00, on 22-04-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
E:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
E:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
E:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
E:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE
E:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\computer\spybot\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sbbu.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - E:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "E:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [AVSCHED32] E:\Programmer\AVPersonal\AVSched32.EXE /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - E:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE

Håber i kan hjælpe igen-Rainbow
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:40 #1
ser på den
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:41 #2
den er ren:/
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:42 #3
har du prøvet at geninstallere keyboardet? og hvorfor kan du ikke få fat på dine gamle dokumenter?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:42 #4
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 12:43 #5
Ok, hvordan kan det så være atjeg ikke kan skrive z, e og s når jeg skal aktiverer min gamle win xp?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:44 #6
Jeg ved det ikke... har du prøvet at geninstallere keyboard driver?
og er det ligemeget hvor du prøver at skrive de bogstaver at de ikke virker?
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 12:45 #7
Nej Kalp, der bliver ikke nægtet adgang, men jeg kan ikke aktiverer min gamle windows version når jeg ikke kan skrive disse bokstaver. Derfor kan jeg ikke komme ind i den, så jeg skal først løse problemet med bokstaverne.
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 12:51 #8
Keyboardet virker fint når jeg bruger denne version på mit E:jeg kan skrive alle bokstaver osv., men hvis jeg genstarter computeren og forsøger at logge på min gamle version på C: virker disse taster ikke.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 12:55 #9
jeg må indrømme har lidt svært ved at se hvad løsningen er:( du kan slet ikke komme ind i windows? hvis jeg har forstået det korrekt ender du ved registreringsskærmen?
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 12:59 #10
ja, jeg ender ved registreringsskærmen og skal skrive min aktiveringskode, men kan ikke skrive bokstaverne z og e osv. disse bokstaver indgår i min registreringskode hvorfor jeg må afbryde. har talt med support over telefonen men han forklarede mig at jeg først skulle få mine taster til at virke før han kunne hjælpe mig. Og her sår jeg så nu og snurre rundt ;0 /
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 13:05 #11
hold kæft en dør han er hehe:)
det vil ikke nødvendigvis virke, men test da alligevel om ikke et andet keyboard virker. Jeg må indrømme jeg ikke kan forstå den gør det!
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 13:16 #12
Her selvfølgelig allerede tjekket mine andre 3 keyboard men det er det samme. De virker fint på denne version på E:, men de kan ikke skrive de samme bokstaver når jeg forsøger at logge ind på min gamle versinon på c:
Ja, han var en "stor hjælp" ham fra supporten og så tale han en blanding mellem norsk og kinesisk. (he-he)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 13:23 #13
prøv at ringe til dem igen.. forklar problemet endnu en gang (til en ikke kineser) og fortæl dem din aktiveringskode.. de bør kunne give dig en anden som ikke har de 3 bogstaver i. Du har jo en lovlig kopi af windows alligevel så burde ikke være et problem for dem.

Lad være med at nævne at du har en kopi der virker.. sig du ikke kan bruge din pc uden en aktiveringskode som du kan indtaste.
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 13:28 #14
OK Kalp, det prøver jeg lige. Og ja, det er lovlige versioner af win xp begge to.
Avatar billede thov Forsker
22. april 2005 - 15:39 #15
Der er en omvej til Z, E, og S. Holder man  <alt> tasten nede, så kan alle tegn skrives ved at taste ASCII-koden på num-pad'en til højre.
<alt> + 90 = Z
<alt> + 69 = E
<alt> + 83 = S
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 16:26 #16
Prøvede lige din model Thov, den virkede fint på denne version af xp, men da jeg loggede på min gamle model virkede den desværre ikke.
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 16:29 #17
Jeg har noget back up af mine gamle dokumenter måske er det letteste, at jeg formaterer C: og derved fjerne den gamle version af win xp?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 16:30 #18
hvis du blot vil fjerne den kan du bare slette den.. istedet for at formattere
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 16:31 #19
for herefter at slette det ene styresystem fra opstartslisten sååå
http://www.eksperten.dk/spm/612060

:)
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 17:37 #20
Ja..så var den sku. Nu spiller klaveret igen..Tak fordi du med hele vejen. Smid svaret op pointene kommer til dig. :0 )
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 17:38 #21
Det får du her:))
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. april 2005 - 18:00 #22
Tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 18:01 #23
velbekommen og selv tak:))