Avatar billede jacobwjensen Nybegynder
31. marts 2001 - 22:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afspilning af AVI-filer

Hej,

Jeg har haft et Iomega Buz grapperkort installeret (noget værre høm-høm i øvrigt ...) i min computer, men det er blevet fjernet pga. pladsmangel i kabinettet.

Nu har jeg fået et problem. Min PC vil ikke afspille eller arbejde med de AVI-filer, som jeg har grappet med Buz\'en tidligere. Nå jeg forsøger at afspille dem protesterer PC\'en blot med \"PCI-board was not detected\". Og det er ligemeget hvilket program jeg forsøger at åbne filerne i. Selv Egenskaber -> Eksempel resulterer i en fejlmelding.

Jeg har fjernet grapperkortets programmer vha. Windows\' Tilføj/fjern programmer.

Umiddelbart hælder jeg til den konklusion, at computeren stadig er kofigureret til at den skal vise AVI-filerne vha. Buz\'en.

Kan I give nogle konkrete bud på, hvilke filer der skal ændres/slettes for at jeg kan få AVI-filerne til at fungere uden Buz-kortet (specielt med henblik på at komprimere mine AVI\'er til MPEG3 og DivX.

Mange hilsner
Jacob W. Jensen
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
02. april 2001 - 14:44 #1
Hej Jacob.

Jeg har haft noget af det samme problem, da jeg \"psykisk\" prøvede at fjerne mit Studio DC 10+ kort, samt det medfølgende software. Jeg formoder at svaret er at, det er fordi at man egentlig capture i et format der hedder J-MPEG, selvom der står at det er en avi fil. Og det codec mangler så til at spille filerne med. Klonkusion: Enten skal du sætte kortet tilbage og prøve at instalere softwaren igen, (prøv selvfølgelig først at instalere softwaren igen, nu da du mangler plads). Elelrs kan du prøve at finde dette J-MPEG codec (som jeg tror din putter mangler. Hvis det ikke duer, kan du næsten blive nød til at encode dine filer til et andet format, som f.eks. Divx, mpg, asf, osv. Dertil kan du bruge encoderen VitualDub, som du kan finde her: http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg4.html, og der medfølger også en guide til hvordan du gør. Dog til sidst skal er der en fejl, for jeg har i hvert fald ikke fundet denne \"knap\" der hedder \"save extenden part\" elelr sådan noget. I Stedet for sk ldu trykke på \"save AVI\". Har du spørsmål, så skriv endelig.
Avatar billede asif-khan Nybegynder
09. maj 2001 - 20:26 #2
hallo jeg behøver virkeligt Noget F***** Hjælp!! jeg har downloadet en film kaldet Scary movie og den er is (DivX).avi men hver gang jeg starter den er der kun en sort skærm med kun lyd fra filmen det kan ikke være min computer eller min divx sofwarez og codeckz jeg har det nyeste og min computer er en 533Mhz tnt2 grafik kort 128Mb ALT!!! men der er kun lyd!!!!!!!! Hjælp MIG!!!!!