Avatar billede jankovich Nybegynder
22. april 2005 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Manglende farver på TV

Har et problem med manglende farver, på et TV. Der er sat til TV-out fra Pc'en .. Der er intet galt med farverne på den almindelige skærm, det er først når jeg sætter TV-out til at gå ud igennem fjernsynet ..

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 20:31 #1
Ofte er det spørgsmål om PAL eller NTSC-kodning - vi bruger PAL i Europa, men kortet er måske sat op til NTSC?
Avatar billede soes Nybegynder
22. april 2005 - 20:33 #2
Jeg har haft samme problem med TV-out funktion. Hos Sandberg kan man købe en lille stump kabel som de kalder color-fix man sætter den i forlængelse af det andet kabel og wupti så har man farver :o)

Tro at den kan skaffes for under 100 på nettet.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2005 - 20:35 #3
Prøv tippet her - i venstre side "Hvis dit tv-out er sort/hvid"
http://ken.danborg.org/exp/
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. april 2005 - 21:03 #4
Det plejer bare at være en composite > s-video-adapter, der skal til
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. april 2005 - 21:12 #5
jeps..O)
her er oz en mini guide >> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/tv-out.htm
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
22. april 2005 - 21:49 #6
Brug det gule composite-stik fra computeren istedet for s-video stikket. Så har du farver på. Dit TV understøtter sandsynligvis ikke s-video. Altså: Composite til Scart.
Avatar billede lazenby Nybegynder
22. april 2005 - 21:53 #7
Det er vist bare langtfra altid, der er composite-stik på grafikkort; hvis ikke, er adapteren løsningen.
Avatar billede jankovich Nybegynder
14. februar 2008 - 20:46 #8
Problem løst
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. februar 2008 - 08:18 #9
idén med sitet er ligesom at komme med løsninger,..?
Så hvordan løste du problemet.??