Avatar billede timealert Nybegynder
23. april 2005 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tænd/sluk for harddisk? Via software?

Jeg har fået de gamles harddisk som backup.

Den støjer (hvid støj) når den er tændt og vil derfor gerne kunne slukke og tænde for den når jeg skal bruge den.
Er det muligt at gøre dette via software?

Evt i XP?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 18:16 #1
Ikke at jeg har prøvet det og dette er kun et gæt:
Hvad med at deaktivere den under enhedshåndtering?
Avatar billede timealert Nybegynder
23. april 2005 - 19:04 #2
Så er din (ellers gode) idé efterprøvet. Selvom harddisken er deaktiveret er den stadig tændt :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 19:49 #3
Prøv lige dette link: http://asp.webconsult.dk/privat/ompcstoej.asp
Scroll ned til afsnittet: "Harddisken" Her kan du downloade programmet HDSleep.exe
Jeg tror faktisk det er det du leder efter
Avatar billede boxer Nybegynder
23. april 2005 - 20:07 #4
Det virkede desværre ikke ordentligt hos mig - hvad med dig?
Jeg tror bare du skal søge efter: HDsleep på Google og se hvad du får af resultater.
Avatar billede timealert Nybegynder
17. januar 2006 - 09:38 #5
Det virker desværre heller ikke her. Jeg har droppet tanken og sætter den til manuelt når jeg skal bruge den