Avatar billede knaldebang Nybegynder
26. april 2005 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brug af Hex Workshop Hex Editor

Hej;

Jeg vil gerne vide, hvordan man bruger denne editor, til binære filer skrevet i C:) Et meget bredt spørgsmål, men håbet at nogen af jer kan sætte mig igang, evt. ved tutorials eller bøger eller andet:)

På forhånd tak:D
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
27. april 2005 - 06:58 #1
Hvad er det lidt mere præcist du gerne vil igang med?
Avatar billede knaldebang Nybegynder
27. april 2005 - 19:18 #2
Jeg vil gerne finde ud af hvordan denne binære fil er bygget op, og dertil har jeg fået at vide, at jeg kan bruge en hex editor, som fx. Hex Workshop.

Filen er en database-fil, for et spil, hvis det hjælper noget:)
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
28. april 2005 - 09:22 #3
Hmmm..... Det er godt nok noget af en mundfuld du har gang i.

Først skal du finde ud af hvilken type fil det er:
http://www.computeruser.com/resources/dictionary/filetypes.html har en større liste over kendte fil typer.

http://filext.com/ <- kan også hjælpe.

Hvis du ikke finder en beskrivelse af filformatet vil der være meget svært at komme meget videre. Det er bliver problemet er at finde ud af hvor dataene i gemt i filen. Umiddelbart vil den letteste måde være at kører programmet i en Debugger og finde de steder i maskine-kode at den skriver til den fil. Og der udfra finde strukturen.

// RBJ
Avatar billede knaldebang Nybegynder
28. april 2005 - 15:24 #4
Jamen det er meget nemt:)

Det er en .dat-fil, altså en datafil:)
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
28. april 2005 - 15:31 #5
hvilket spil?
Avatar billede knaldebang Nybegynder
28. april 2005 - 17:57 #6
Football Manager 2005:)
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
29. april 2005 - 07:48 #7
Ok... Det bedste er hvis man ca. ved hvad der bør være i den fil, og så at det lettere at finde ud af formatet af filen. Jeg tror desværre at det er en tabt sag. :-(
Avatar billede kongfjong Nybegynder
18. august 2010 - 12:25 #8
Lukket :)