Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. maj 2005 - 09:04 Der er 3 kommentarer

wireless - mangler IP-adr.

Jeg har et trådløst accesspoint (Linksys) det er sat op og konfigureret. Har 2 bærbare med trådløse netkort (Linksys og noname). Det hele virker for begge, de har forbindelse til accesspoint, modtager ipadresser og alting.
Nu har jeg så købt 2 trådløse netkort (DLink) til mine stationære PC'ere, de er sat i, indstalleret og konfigureret. De har fin forbindelse til accesspoint, både signalstyrke og link kvalitet er over 80%. MEEEN... de modtager ikke ipadresser fra accesspointets DHCP, de er begge sat til at hente IPadr automatisk.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Bare kom med alle forslag og idéer, jeg kan først teste imorgen når jeg kommer hjem.

På forhånd tak.
Avatar billede medions Nybegynder
09. maj 2005 - 09:12 #1
Hvad sker der hvis du i din commandprompt skriver:
ipconfig /release
ipconfig /renew

?

Og har du prøvet at højreklikke på din wireless ikon nede ved uret, og klik på "Reperer"

//>Rune
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. maj 2005 - 11:39 #2
ja, jeg har prøvet at renew'e ip både fra commandoprompt og fra "reparer" under wireless netforbindelsen - begge dele resulterer i en besked lignende "en netværksadresse kunne ikke hentes"
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2005 - 02:33 #3
Hmm, jeg har næsten samme problem. Jeg har en AP fra D-Link (DWL-900AP+) og et netkort også fra D-Link (DWL-122).
Jeg har også fået fin forbindelse imellem dem, MEN den bærbare bliver også ved med at sige den ikke kan hente en netværksadresse.
Jeg fordobbler gerne points hvis der er en der har en løsning til fri-hash og mig.

T2C