Avatar billede steen Nybegynder
09. maj 2005 - 15:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MS-SQL

Jeg får beskeden: System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server does not exist or access denied. at System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction)

Men jeg ved databasen eksisterer, og at min workstation har det navn.

DBen er en MSDE

kode:
_________________________

            string strConnection = "Integrated Security=SSPI;";
            strConnection += "initial catalog=PhoneReg;server=PC-WS-WORK-001";
            strConnection += "Connect Timeout=30";
            lblDatasrc.Text = strConnection;
            SqlConnection objConnection = new SqlConnection(strConnection);

            try
            {
                objConnection.Open();
                lblConOpen.Text = "Connection opened successfully";
                objConnection.Close();
                lblConClose.Text = "Connection Closed!";
            }

            catch (Exception b)
            {
                lblConOpen.Text = "Connection failed to open!";
                lblConClose.Text = b.ToString();
            }
Avatar billede henrikgn Nybegynder
09. maj 2005 - 15:54 #1
Jeg plejer at bruge denne connection-string:

string strConnection = "server=(local);uid=bruger;pwd=kodeord;database=dbnavn";

Det kan derfor være du skal droppe det er integrated security.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
09. maj 2005 - 15:55 #2
Dette kræver selvfølgelig at du kender user/pass til din MSDE...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 19:46 #3
Integrated Security=SSPI er nu udmærket i mange sammenhænge

server skal enten være MASKINE eller MASKINE\INSTANS

måske er det instans som du mangler ??
Avatar billede steen Nybegynder
10. maj 2005 - 09:59 #4
arne_v:

Jeg har en rigtig MSSQL instaleret. det er ikke en MSDE som jeg tidligere skrev. Så derfor antager jeg at jeg ikke skal kalde den med instans:

Jeg har prøvet at connecte med SA også men uden held. Jeg får følgende fejl:

System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'SA'. at System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction) at System.Data.SqlClient.SqlConnectionPoolManager.GetPooledConnection(SqlConnectionString options, Boolean& isInTransaction) at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() at PhoneReg.sql_connection.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\phonereg\sql_connection.aspx.cs:line 37
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2005 - 10:06 #5
Du kan også godt have forskellige instanser med en anden edition.

Den sidste fejl antyder vel lidt at den er gal med password (nu kan jeg ikke
huske om den er case sensitiv men sa plejer at være med småt).
Avatar billede steen Nybegynder
10. maj 2005 - 10:20 #6
Jeg har lige ændret min connectionstring til:

server=(local);uid=sa;pwd=;database=PhoneReg

men med samme resultat
Avatar billede henrikgn Nybegynder
10. maj 2005 - 10:59 #7
Hvad med at prøve:

server=PC-WS-WORK-001;uid=sa;pwd=;database=PhoneReg

Men arne_v har jo ret i, at hvis du ikke kan dit password, er det svært at komme i kontakt med databasen!
Avatar billede steen Nybegynder
10. maj 2005 - 14:04 #8
Jeg er nu igennem med følgende:

string strConnection = "user id=name;password=password;database=PhoneReg;server=(local)";

Tak for hjælpen, og om med nogle svar
Avatar billede henrikgn Nybegynder
10. maj 2005 - 14:39 #9
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2005 - 15:31 #10
det må vist være Henriks grundet kommentarer og hvad du er endt op med