Avatar billede alizweb Nybegynder
14. maj 2005 - 02:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mini ITX informationer

I denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/617432
fik jeg nogle gode ideer til min kommende server.
Disse ideer skal selvfølgelig leves ud, men da jeg aldrig havde lagt meget mærke til disse mini-itx bundkort før, ved jeg praktisk talt intet om dem.
Jeg har været inde på en masse sider hvor der er smarte mods, freebsd opsætninger osv. og det er jo også godt, MEN nu er det tid til at høre om andet end det fedeste af det fede.

1. jeg vil gerne høre om DIN mini-itx box. vil virkelig høre alt om den, du vel og mærket vil fortælle (daemons, hits dag, støj, evt andre servere osv osv....)

2. Jeg vil gerne have lidt praktisk viden omkring hvad man skal ud og invistere i, for at kunne bruge få sig sådan en.
Man skal selvfølgelig bruge et mobo  - Jeg har kigget på EPIA V8000 800mhz, den burde kunne trække en ftp-, fil- og httpserver (mypgl+php).
Men der skal vel også andre komponenter til?
F.eks strømforsyningen er jeg ret pas på, kan jeg gå op og tage en fra en vildt gammel computer, hvis den er på de der 200-250 watt, eller skal der købes speciel adaptor?

3. Jeg vil gerne selv lave et mod til den (er det muligt at have det liggende i noget andet indtil jeg får et kabinet, eller får lavet et mod??), og vil derfor gerne se jeres mods eller kabinetter.

ALLE SVAR VIL BLIVE BELØNNET!

På forhånd tak.

Mvh. Rasmus
Avatar billede alizweb Nybegynder
14. maj 2005 - 02:36 #1
Eventuelle ideer til et casemod er også mere end velkommen :o)
Avatar billede alizweb Nybegynder
14. maj 2005 - 02:41 #2
Rettelse: Det mobo jeg har kigget på er, som der også står i den tråd jeg reffererer til, VIA EPIA ML8000A, og ikke v8000
Avatar billede alizweb Nybegynder
20. maj 2005 - 21:25 #3
var ellers helt sikker på at det var et nemt spørgsmål... :(