Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
15. maj 2005 - 13:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql_fetch_array, med videre

Halløj derude

Jeg sidder og skal hive noget text ud af en database hvilket jeg godt kan finde ud af, men så skal jeg bruge den næste post i tabellen, uden at skulle genindlæse siden. Jeg skal sende teksten til en javascript funktion som så udskriver den i en ramme på siden...

Tidligere har jeg nevet data ud med en variabel limit, men nu er jeg nødt til at have det hele loaded på en gang så jeg slipper for at genindlæse hele siden hver gang...

Håber i forstår nogenlunde, og på forhånd tak... mesteren
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
15. maj 2005 - 14:47 #1
Såen som jeg har forstået det tror jeg bedst det kunne betale sig at lave en

  mysql_num_rows()

og så bruge et for loop til at loppe hele databasen i gennem.
Noget ligende:

for ($x = 0; $x < mysql_num_rows($result); $x++) {
    #connect til sql her.
    $felt1 = mysql_result($result, $x, 'fejt1');
}

Nu bruger jeg en lidt anden form for mysql funktion navne men hvis du ændre $result til $query så burde det virke.
Avatar billede andy Nybegynder
15. maj 2005 - 16:10 #2
Ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål.. Men hvis du vil løbe igennem dit result igennem to gange kan du bruge mysql_data_seek($res, 0) efter første gennemløb.

http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-data-seek.php
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
15. maj 2005 - 16:16 #3
Jeg forstår heller ikke helt jeres svar, så det er nok bedst vi lader det blive ved det... Jeg fik løst mine problemer på en anden måde, med noget javascript halløj... Tak for hjælpen