Avatar billede dinkie Nybegynder
17. maj 2005 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Licens styring / administration

Hejsa,

jeg søger et værktøj det kan hjælpe mig med at holde styr på de licenser vi har i virksomheden.

Det som værktøjet skal kunne er:

- Indtaste info om softwaren man har købt så som:

Softwarens navn
Købt hos kontakt info
Udløbsdato
serie nummer / licens key
brugernavn og kodeord til evt site
bruger af licens

Om det er software som koster noget er ikke et issue. Så alle forslag er velkomne.

På forhånd tak for svar :o)
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. maj 2005 - 14:14 #1
check den her og se om det ikke skulle dække dine behov: http://www.elevenprospect.com/software
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. maj 2005 - 14:27 #2
Hvad med bare at bruge en Excel fil..? :-)
Avatar billede dinkie Nybegynder
17. maj 2005 - 14:30 #3
@ferdinand.k - Det er et værktøj til at wrappe java kode med så man kan lave licens ting på sin kode. Så lige modsat af det jeg søger.. :)

Snip fra deres hp:

How does License Manager work?

License Manager works by wrapping your existing Java Application and making it secure. It secures the application by way of license checks. These can be customized, for example you can include an ip address, or an expiration date, etc. In addition to that, License Manager encrypts your entire jar, so that decompilation is impossible.
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. maj 2005 - 14:32 #4
Jeg ville ikke mene at en Excelfil er sikker nok, i så fald skal den da krypteres som en i ....... Med produktet fra ovenstående link kan du gå ind og kryptere databasen efter der er tastet data ind - hvorved det er svær at bruge hvis den skulle komme i forkerte hænder hvilket jo er ret vigtigt med noget så skrøbeligt som licensnøgler!
Avatar billede dinkie Nybegynder
17. maj 2005 - 14:32 #5
@thesurfer - du har helt ret.. :) Men ville gerne have et værktøj til det så jeg ikke selv skule til at opfinde hvilke felter jeg ville have.. Men det er da ikke umuligt at jeg nok laver mig en lille access database med en frontend og smider det hele ned i den i stedet for.. :)
Avatar billede dinkie Nybegynder
19. maj 2005 - 09:20 #6
Er der virkelig ikke nogen der kender til et værktøj der kan hjælpe mig?
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. maj 2005 - 12:40 #7
lukker
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. maj 2005 - 12:44 #8
hvilket miljø kørrer i?
Avatar billede dinkie Nybegynder
31. maj 2005 - 13:49 #9
Det er primært til MS