Avatar billede tingna Nybegynder
18. maj 2005 - 11:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

wave-lyd kan ikke spilles på mediaplayer

wave-lyd kan ikke spilles på mediaplayer, jeg har windows xp og vil gerne kopiere en lydfil til cd-rom, hvad kan problemet være?
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2005 - 22:24 #1
Der findes flere former for .wav-filer.

Hvor har du den fra?
Hvis du højreklikker den > Egenskaber > Dokumentinfo > Hvad siger din computer om den her?
Avatar billede tingna Nybegynder
19. maj 2005 - 13:12 #2
Det er en lydfil i form af et interview jeg selv har indspillet på min mp3. Den har audioformat:IMA ADPCM og den er en WAV Audio File.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2005 - 17:28 #3
WMP kan ikke afspille den fil. Måske kan Quicktime, som jeg har lagt et link til herunder, hvis du ikke har den:

http://www.apple.com/quicktime/player/

Ellers må du nok prøve at konvertere filen til et format, som WMP kan forstå. Hvis du ikke allerede har et program, som kan det, har jeg lagt et link til et, som skulle kunne klare det:

http://www.micocosoft.com/audio-converter/
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. maj 2005 - 01:36 #4
Det kunne godt se ud til at den altid fantastiske db Power Amp Music Converter også kan hjælpe dig!!

Link til programmet --> http://forum.dbpoweramp.com

Se lige "ChristinaS" indlæg i deres forum --> http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?t=7453

Programmet klarer i hvert fald WAVE
Desværre er programmet ikke længere 100% gratis, men kan sagtens skaffes i en lidt tidligere HELT gratis version, bl.a. på denne side---> http://www.themata.gr/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=11

Godt nok på græsk, men det er den øverste som du nok kan se..bare klik på den hvide firkant... det fungerer fint - Har checket!!

Ellers bare download fra deres egen side og prøv engang... diverse códecs til alle mulige og umulige andre lyd-formater hentes hurtigt og nemt fra deres Codec Central ;-)
Avatar billede tingna Nybegynder
26. maj 2005 - 22:17 #5
I skal ha mange tak for hjælpen, det lykkedes med quick-time, i-tunes.
Avatar billede milter Ekspert
28. maj 2005 - 21:46 #6
Velbekom.

Hvis du mener, nogen af os har hjulpet dig med at få det til at virke, så kan du lukke spørgsmålet her ved at bede os/en af os om at lægge et svar og acceptere det.

Ellers kan du lukke spørgsmålet selv ved selv at lægge et svar.
Avatar billede tingna Nybegynder
30. maj 2005 - 15:21 #7
I må meget gerne lægge et svar begge to for jeg vil gerne give jer points!
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 20:44 #8
Her kommer så et fra mig og takker :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
30. maj 2005 - 21:30 #9
Svar ;-)
Avatar billede tingna Nybegynder
31. maj 2005 - 12:16 #10
hov uffesteenberg, dit svar var en kommentar!
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 23:23 #11
Jeg lægger halvdelen af pointene til uffesteenberg i et nyt spørgsmål :)
Avatar billede tingna Nybegynder
02. juni 2005 - 10:00 #12
det lyder godt!
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. juni 2005 - 15:55 #13
Hovsa !