Avatar billede dock Praktikant
25. maj 2005 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Til Outlook expert! Outlook data import guide: ikke felter nok

Hej,
Ved en import af et excel ark med adresser fra købmandstandens, vil jeg gerne have en del flere felter såsom "moderselskab", "datterselskaber" mv med.

Problemet: når jeg kører "filer-import-anden fil-forbind brugerdefinerede felter" får jeg ikke adgang til andet end standard felterne og kan derfor ikke mappe de felter fra excel arket over til outlook.

Jeg har lavet kontakt formularen om og oprettet brugerdefinerede felter ("moderselsk", "datterselsk" osv) så de kan vises. Jeg har også i egenskaber til mappen valgt, at det er den formular den skal bruge som standard.

Alternativt kunne jeg selvfølgelig lægge data ind under "overordnets navn" "ægtefælles navn" og andre ikke brugte felter, men er det ikke muligt at gøre det rigtigt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2005 - 22:00 #1
Umiddelbart giver outlook i sin import guide ikke mulighed for at importere til de brugerdefinerede felter jeg har lavet i formularen.
Avatar billede dock Praktikant
26. maj 2005 - 09:12 #2
- tak ;o) - hvad søren skal jeg gøre??
Jeg kan se at ved at ændre folderen der importeres til og ændrer de felter, der umiddelbart stilles til rådighed i import guiden. Derfor har jeg en mistanke om, at det er formularen i folderen, der bestemmer hvilke felter man får stillet til rådighed. Derfor ændrede jeg formularen i min kontakt1 folder, men desværre er det stadig de samme felter der stilles til rådighed. Skal jeg publicere formularen et bestemt sted eller på anden måde gøre outlook opmærksom på at jeg har ændret formularen for at det lykkes??
Avatar billede dock Praktikant
26. maj 2005 - 09:14 #3
Omformulering:

Jeg kan se at når jeg ændrer folderen, der importeres til så stilles det nogle andre felter, der umiddelbart stilles til rådighed i import guiden.
Avatar billede dock Praktikant
26. maj 2005 - 09:16 #4
Omformulering igen.

Jeg kan se, at når jeg ændrer folderen, der importeres til er det nogle andre felter, der umiddelbart stilles til rådighed i import guiden.

...den er svær den her dansk :oD
Avatar billede dock Praktikant
31. maj 2005 - 23:28 #5
Nå - det var der ingen, der ville give bud på. :o(