Avatar billede jones_net Nybegynder
25. maj 2005 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kopiere fil fra i går med script

Jeg har en server, som indeholder en masse logfiler, bl.a. fra IIS, og der kommer flere til hver dag. logfilerne hedder "datoen".log - f.eks.24052005.log.
Den sidste linie i loggen bliver tilføjet ved midnat.

Nu vil jeg så gerne have en scheduled task, som kopierer loggen fra i går over på en anden server, så jeg kan samle kopier dér, og så lave analyser på dem.

Hvordan kan jeg få scriptet i min scheduled task til kun at kopiere loggen fra i går, eller også alle de filer, som ikke findes i destinationsmappen?

/J
Avatar billede bertelbrander Praktikant
25. maj 2005 - 23:36 #1
Jeg går ud fra at det skal køre på windows.

Det er lidt bøvlet at kopiere filen fra i går, det kræver næsten at man bruger et script sprog, som f.ex python.

Man kunne bruge xcopy med /D, noget i stil med:
xcopy /D /Y c:\temp\*.log G:\backup

/D får xcopy til kun at kopiere nye filer, /Y får den til at undlade at spørge inden den overskriver en fil.

Man kunne også flytte filerne fra mappen, når de er kopieret, så man altid kopierer alle filer fra mappen.
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. maj 2005 - 09:54 #2
xcopy er lige sagen, når jeg bruger /D og /Y!

Jeg må ikke flytte filerne, da andre også skal have adgang til dem efterfølgende, ellers havde du haft ret i, at jeg bare kunne flytte i stedet for at kopiere.

Lægger du ikke lige et svar?

Tak for hjælpen:-)

/J
Avatar billede bertelbrander Praktikant
26. maj 2005 - 20:00 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. maj 2005 - 09:44 #4
OK

/J