Avatar billede deadmez Nybegynder
27. maj 2005 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

At skrive til en remote fil fra et windows prog..

Hej..

Jeg er igang med at lave et windows program som skal kunne skrive til en fil som ligger på mit webhotel..

Har Chmod'et filen på min web så at alle kan læse og skrive til/fra den..

Hvordan får jeg mit windowsprog. til at åbne filen og skrive/læse i den ??

Har prøvet med en ganske almindelig FileStream... men det vil den ikke være med til.. :S

Håber nogen kan hjælpe mig.

//DeadMeZ
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2005 - 11:08 #1
det kan du ikke

du kan sende en HTTP request til en ASP/PHP/ASP.NET/JSP side på dit web hotel
som så skriver til filen
Avatar billede deadmez Nybegynder
27. maj 2005 - 11:27 #2
så ville det nok bare være lettere at skrive programmet som en webapplikation.... :S men det kan jeg ikke få til at virke... b-one understøtter ikke muligheden for at bruge visual studio til at uploade filer med... og har prøvet at sætte min egen webserver op.. men den vil heller ikke godtage det... selv om jeg retter de fejl som den kommer med.. :(
Avatar billede deadmez Nybegynder
27. maj 2005 - 13:56 #3
Hmm... nu har jeg fået min visual studio til at oprette et webprojekt.. men kan se at det slet ikke er samme metode/muligheder man får når man skal skrive kode... feks. kan jeg ikke skrive til en multiline tekstbox ved at bruge += operatoren... nogen der ved hvorfor den ikke vil gå med til det ?
Avatar billede burningice Nybegynder
28. maj 2005 - 03:01 #4
dinTextBox.Text = "hej";
dinTextBox.Text += "med";
dinTextBox.Text += "dig";

virker... hvad får dig til at sige det ikke virker?
Avatar billede deadmez Nybegynder
28. maj 2005 - 23:38 #5
Måske jeg skulle have formuleret mig på en anden måde... det virker ikke når jeg skal have teksten fra en fil over i min multiline tekstbox... :S den vil simpelthen ikke...

Men måske du ikke har læst de indlæg der kom før det jeg sendte d. 27/05-2005 13:56:18 ...
Avatar billede deadmez Nybegynder
28. maj 2005 - 23:41 #6
Jeg ved skam godt hvordan man skriver til en tekstbox... det er ikke det... bare at jeg kun har prøvet at kode til windows.. og ikke webapps.. der er ikke lige så mange muligheder som til alm. windows programmering.. nogle af fil IO egenskaberne er "blevet væk" når jeg skriver min app som webapplikation..
Avatar billede burningice Nybegynder
28. maj 2005 - 23:52 #7
jo, dem har jeg skam læst... jeg kommer bare med en kommentar omkring din påstand fra 27/05-2005 13:56:18, hvor du siger at at man ikke kan bruge += på en teksbox.

Og ang System.IO så er der ikke noget begrænsninger i en Web app. Det er netop det smukke ved .Net, at man kan bruge hele frameworket over det hele.
Har du husket at importere System.IO namespacet?
Avatar billede deadmez Nybegynder
29. maj 2005 - 15:21 #8
burningice... hvis du var en kvinde ville jeg kysse dig... :D self. havde jeg glemt at smide System.IO namespacet med i min include... :S

Dummeslag til mig... :S så tror da pokker at den ikke kan som jeg vil... :D

Smid et svar så får du lidt point... :D
Avatar billede deadmez Nybegynder
29. maj 2005 - 15:22 #9
og ang. den påstand mente jeg at jeg ikke kunne få teksten fra min fil smidt over i min multiline tekstbox... det med at skrive textbox.Text += "et eller andet" virkede skam.. men det kunne jeg ikke bruge til noget... ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
29. maj 2005 - 17:24 #10
:) det var da godt at du har fået det til at virke så... og du har ret, jeg tror bare jeg springer over dit kys :P
Avatar billede deadmez Nybegynder
30. maj 2005 - 14:21 #11
hehe.. :D du må have en god dag