Avatar billede far_mand Nybegynder
29. maj 2005 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Password på enkelte sider

Hej!
Jeg har lavet en hjemmeside. Og derpå er der et billedgalleri som jeg vil have kode på.

Jeg vil gerne have nogle forslag til hvordan jeg kan lave dette - og nogle guides.

Siden er bygget enkelt i HTML. Og webhotellet understøtter mysql og php - men ikke asp og access databaser.

På forhånd
Tak
Avatar billede webexp Nybegynder
29. maj 2005 - 20:00 #1
du kan bruge .htaccess det kan laves på flere måde jeg bruger det til mit admin del på min webside du kan se en prøve på det her bruger og pass er : admin begge steder

http://webexp.dk/testing
Avatar billede far_mand Nybegynder
29. maj 2005 - 20:03 #2
Hvordan laver jeg en htaccess fil??
Avatar billede webexp Nybegynder
29. maj 2005 - 20:03 #3
og denne måde er en kanon måde at gøre det på da det er lige meget hvad serveren understøtter næsten
Avatar billede webexp Nybegynder
29. maj 2005 - 20:06 #4
du kan hente en fil her der er også en readme fil i der beskriver hvordan http://webcubic.dk/dl.php nederst
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 20:09 #5
Vær klar over at den server du skal være en Apache server, men når der understøttes MySQL og PHP vil det typisk være en Apache server.
Avatar billede chrisscan Juniormester
09. november 2005 - 20:36 #6
Her er en meget simpel jeg har fået her på sitet vistnok af olebole.
En meget enkel ser sådan ud:

<form onsubmit="location.href=this.pw.value+'.htm';return false;">
Indtast password: <input type="password" name="pw">
<input type="submit" value="Log ind">
</form>

Hvis brugeren skriver "hemmelig", sendes han til hemmelig.htm
Avatar billede webexp Nybegynder
03. december 2005 - 13:02 #7
takker for point
Avatar billede chrisscan Juniormester
03. december 2005 - 13:39 #8
Takker også