Avatar billede TheJoker Juniormester
31. maj 2005 - 23:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ampere på strøm forsyning

Nu har jeg et af de lidt mere tekniske spørgsmål.

Jeg skal lige høre det er helt nøjagtig man skal gå efter ved en strømforsyning.
Det jeg har hørt er at få at få en stabil god strømforsyning er selfølgelig god portion W for at håndtere den mængde hardware man har. Men så også amperene.
Amperene på 12V har jeg hørt er bedst hvis de er over 20. Så får man en super strømforsyning.
Men jeg har lige set nogle modeller her.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130729
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSMI035&Fane=CASE,CAPS
http://www.antec.com/specs/Neo480_spe.html

Det var bare nogle eksempler. De er alle sammen ca på 18A men hvad skal jeg gå efter?

Hvad er det der skal have strøm:
En p4 2,8 @ 3,5
Asus P4P800 SE
2x512 A-data pc4000
GIgabyte x800xt pe
2 stk WD hd på 250GB
1 stk WD hd på 200Gb
1 stk WD Raptor 36GB
Audigy 2 lydkort.

Det skal bare spille. Så hvad kan og vil i råde mig til?
Som i også kan se har jeg udvalgt nogle af de nye strømforsyninger hvor man kan klikke de kabler på man selv vil. Men behøver ikke være lige dem.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
01. juni 2005 - 00:04 #1
Ampere = Watt/Volt, så ampere og watt er udtryk for det samme.
Avatar billede TheJoker Juniormester
01. juni 2005 - 00:33 #2
Hvad har det med sagen og gøre.
spørg om det fint nok med 18 ampere. Eller om det rigtigt at man får mere stabilitet ved over 20A.
Og du siger til mig det udtryk for det samme.. giver du en forklaring eller????????

Hvad skal man gå efter det er det jeg vil have et svar på. Stabilitet. Lydløshed på blæser og gerne over 450W

Et svar anyone plz.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
01. juni 2005 - 00:37 #3
Jeg har ikke ret meget forstand på PC strømforsyninger.

I dit spørgsmål giver du, så vidt jeg kan læse, udtryk for at du både skal sikre dig at den har Watt og Ampere nok, jeg ville blot gøre opmærksom på at Watt og Ampere er udtryk for det samme; en strømforsyning med mange watt har også mange Ampere.
Avatar billede TheJoker Juniormester
01. juni 2005 - 10:45 #4
Det så ikke helt korrekt. Jeg har lige set en Thermaltake strømforsyning på 650W med "kun" 15A.

Hvor jeg har set andre med 350-400W og op over 20A.

Og derfor forvirre det mig det her!!
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2005 - 16:00 #5
det er fordi du kun kigger på en spændign, hvis du ser hvor meget effet (watt) du kan tage fra hvert enkel spændigsudtag at det ikek kun er 3.3V udtaget som har en højere effekt men også 5v og muligvis også 12volt udtaget.

og bertelbrander har 100% ret i det han skrev med at watt=volt * ampere og det hænger unægtelig sammen som ærtehalm.
Avatar billede TheJoker Juniormester
02. juni 2005 - 11:14 #6
Det er meget muligt.....

Men hjææææælp for fanden. Jeg skal ikke have et kursus i elektronik. Men noget hjælp til hvad jeg skal kigge efter, hvad der er godt, hvad jeg skal vælge.....
Fortæl mig det godt og tage en 500W med 18A fordi et eller andet.. Eller fortæl mig det skidt.. DEt er det jeg vil vide. Hvor svært kan det være............. Ret eller ikke ret..
Avatar billede moebius Nybegynder
02. juni 2005 - 12:38 #7
Hvis du finder ud af hvor meget effekt(W) dine enheder trækker, så kan du se hvor meget du har brug for.
Jeg er ikke sikker, men på HDD og CDD står der hvor meget hver enhed trækker.
Gfx, cpu, ram, lydkort osv. kan findes på producentens hjemmeside.

Ydermere skal du regne med at computeren trækker meget lige i det den bliver tændt.
Så du skal nok skyde lidt højere end det dine enheder trækker tilsammen.

OBS. Vær opmærksom på at din overclocket CPU bruger mere end ved standard frekvensen.
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. juni 2005 - 10:20 #8
hmm fandt ikke ud af noget. Andet end amperene er ret vigtige. Og nu der kommet de nye strømforsyninger med dual 12V. Så har bestilt en med 2x 12V med 18A på hver.

En enermax 480W.
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2005 - 09:13 #9
godt vi kunne spilde vores tid, husk på dette næste gang du spørger om hjælp! (pludselig ved du hvorfor du ikke får hjælp længere)
Avatar billede moebius Nybegynder
22. juni 2005 - 19:53 #10
Screem brille->
Måske han ikke fik noget ud af din hjælp, fordi du ikke har kunne formå at svare på hans spørgsmål!

Der er i hvert fald ingen grund til at svine ham til!
Din karma er bestemt ikke de 56% værd!
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 13:44 #11
moebius 1 min karma er jeg fløjtende ligeglad med, sålænge folk kan give det anonymt er det værdiløst. 2. om han kan bruge det eller ej, vi har forsøgt at hjælpe ham, og det mener jeg man bør give noget for medmindre det er totalt forkert det man siger (hvilket det ikke var i denne tråd)