Avatar billede slasher_x Novice
02. juni 2005 - 12:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med WEP/WPA kryptering

Jeg har lige købt en trådløs router og tilkoblet 2 klienter. Jeg har firmware opdateret routeren og hentet de nyeste driver/utilities til netkortene i de 2 klienter.

Problemet er at hvis jeg vælger at benytte WPA-Pre shared key, så mister den ene computer hele tiden forbindelsen og har svært ved at få en IP-adresse mens den anden fungere uden problemer. Hvis jeg derimod vælger WEP 128 bit, så fungerer det fint på den der fejler ved WPA og den anden får fint signal og IP, men til gengæld bliver der ved med at komme "WEP error". Jeg vil jo gerne benytte WPA, så hvorfor bliver den ene ved med at miste forbindelsen? og hvad skal jeg gøre for at løse problemet?

Der er fint signal på begge....
Avatar billede slasher_x Novice
02. juni 2005 - 14:23 #1
Det lader til at jeg har fået WEP til at virke på begge maskiner men jeg vil stadig gerne ha´ WPA til at fungere! Nogle forslag til hvorfor den ene maskine hoper af og på hele tiden?
Avatar billede slasher_x Novice
02. juni 2005 - 18:20 #2
Det løser jeg selv. Har ikke tålmodighed til så sløv respons....