Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
03. juni 2005 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 med hikke!

Jeg har den tvivlsomme fornøjelse at ha' en USB 2 port med hikke. Den "falder ud" med meget jævne mellemrum (hver 10. til 20. minut). Det var én jeg selv installerede for et godt stykke tid siden og så vidt jeg husker, fandt Windows selv en driver. Jeg kan ikke rigtig se hvem producenten er, jeg syns ikke det fremgår nogen steder. Er der nogen der har et bud på hvorfor den gør det? Falder ud altså? (jeg får den karakteristiske lyd som når man tilslutter eller frakobler ny hardware)

På forhånd tusind tak for jeres tid :o)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
03. juni 2005 - 13:01 #1
et forslag - dårlig forbindelse i stikket, Har selv samme problem i forbindelse med en 4-port hub.
Avatar billede c-holst Novice
03. juni 2005 - 13:06 #2
er det en der sidder i en pciport, kunne du prøve en anden.
prøv evt delen i en anden maskine

prøv alle muligheder for hardwarefejl inden der rodes med software
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2005 - 14:54 #3
Prøv det her:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "USB-controllere" > Dobbeltklik den første "USB-rodhub" > Strømstyring > Fjern mærke i "Tillad computeren at slukke denne enhed....." > OK.

Gør det samme for alle andre "USB-rodhubs".
Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
20. juni 2005 - 22:19 #4
Tusind tak for jeres kommentare, jeg er nået frem til at det må være selve hardwaren der er i udu, jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve den i anden maskine, men jeg byttede om på slotten den sad i og med samme resultat.

Jeg ville gerne uddele point lige mellem Hr.usb og c-holst, men i er lige nød til at sende et par svar :o))
Avatar billede c-holst Novice
23. juni 2005 - 11:06 #5
kommer lige her:-)