Avatar billede dorgbar Nybegynder
04. juni 2005 - 12:59 Der er 3 kommentarer

problemmer med nyindkøbt 64bit maskine

jeg har lige købt ny computer.

selve installationen af win xp køre fint.
men når jeg sætter min bundkortsdriver i og installere, stopper den midt ind i installationen med fejlmeldingen:
"systemmet kunne ikke initialiseres (2x4276294)" <-- eller noget tæt på

derudover kan jeg ikke windows update.

jeg har formateret den 8 gang og der har være følgene fejl

jeg kunne ikke logge ind i windows. fejlmelding: "systemmet kunne ikke initialiseres (2x4276294)"

har også prøvet at installere min gfx driver fra cd med samme fejl.

engang loggede jeg ind i windows of fik at ivde at cli.exe ikke blev fundet, hvilket gjorde at ie ikke virkede.

systemet består af følgende

ahtlon64 3200
lanparty motherboard fra DFI
radeon x800 256mb ram
2*512mb DDR pci400
xp pro uden sp1 og sp2 (32bit versionen)

nogen der har en ide om hvad der årsager problemmet?
kan det være man skal have 64bit windows?
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. juni 2005 - 13:24 #1
Din xp version måske.
Avatar billede dorgbar Nybegynder
04. juni 2005 - 13:36 #2
ja jeg skal lige have fat i en med sp1 og sp2 integreret. men må man det med lincenser og sådan?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
14. juni 2005 - 14:56 #3
når du har et licensnummer, kan du bare bruge det. Sp1 og 2 er jo netop servicepacks, ikke selvstændige versioner af xp.