Avatar billede amphetamine Nybegynder
12. juni 2005 - 12:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Muligt ødelagt 1GB mini-sd kort!?

I går modtog jeg mit 1GB mini-sd kort fra http://www.mobymemory.com

Jeg satte det i min kortlæser og overførte 4 sange, tog det ud og stoppede i min telefon (SPV C500)
Startede dens media player og spillede sangene, men de skrattede sindsygt og det var på intet tidspunkt muligt at høre at det faktisk var musik.

Så tog jeg kortet ud og satte i min kortlæser for at formatere det.. virkede ikke.
Da den var færdig med at formatere poppede et vindue frem hvor den sagde at det ikke kunne lade sig gøre.

Prøvede så at slette sangene manuelt. Det så ud til at virke, for de var væk - lige indtil jeg tog kortet ud og satte det i igen, så var de pludseligt "opstået" igen?

Kortet er pt. med FAT32 filsystem, men skal sådan nogle kort ikke køre med FAT16? Hvis ja, hvordan skifter jeg det tilbage?

Det er som om kortet er låst på en eller anden måde, og det er ikke skrivebeskyttet.

Er det defekt, eller kan det laves på en måde?
Avatar billede mindless Nybegynder
12. juni 2005 - 15:15 #1
Har du prøvet at formatere det i telefonen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2005 - 16:24 #2
mindless har ret. Formater det i telefonen, så får du fet formateret korrekt og windows kan formentligt stadig arbejde med det.... ;-)
Avatar billede amphetamine Nybegynder
12. juni 2005 - 22:06 #3
Hvilke programmer til en Spv C500 kan formatere kortene?
Avatar billede amphetamine Nybegynder
12. juni 2005 - 22:21 #4
Prøvede lige med programmet "SP Task Manager" på telefonen, og får samme resultat.. filerne forsvinder ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2005 - 22:40 #5
På SD kort er der en "lås" på siden, der gør at man ikke kan slettet kortet, når det er låst. Findes denne lås også på Mini SD? Har du prøvet at skifte den om?
Avatar billede amphetamine Nybegynder
12. juni 2005 - 23:00 #6
På mini-sd sidder der ikke sådan en, men det gør der på den adapter osm laver det til et normalt sd.. det er ikke skrivebeskyttet. (telefonen ville jo kunne alligevel, da man ikke bruger den adapter ting)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juni 2005 - 06:31 #7
tja, så må kortet jo være defekt, selv om at jeg tvivler på det! Du har jo kunnet lægge noget på kortet? Er filerne skrivebeskyttet?
Avatar billede varmeskud Praktikant
13. juni 2005 - 08:02 #8
Jeg havde et 500mb sd kort som jeg brugte i bil radioén. da jeg satte det i min kort læser kunne den ikke have med det at gøre. det samme med min usb pen 256mb. Så der var begge ting get i stykker. Men nu ca 1½ måned efter har jeg prøvet sd kortet og usb pen (det har bare lagt da jeg blev sur på det) så virkede det sku igen.

Bare hvis du kunne bruge det til noget
Avatar billede amphetamine Nybegynder
13. juni 2005 - 15:40 #9
james _t_dk: Filerne er ikke skrivebeskyttet, og kan slettes visuelt, men som sagt kommer de igen..

varmeskud: Jeg tvivler p ådet vil hjælpe at lade kortet ligge :)

Nogen idéer til hvordan jeg kan ændre det til FAT (FAT16), da mit normale SD kort kører det, og dette mini-sd kører FAT32?
Avatar billede varmeskud Praktikant
13. juni 2005 - 18:23 #10
Nej men jeg siger bare hvordan jeg fik det til at virke. Det tager måske tid at lade det ligge. Men man kunne jo prøve. Det ligger jo uden strøm elller noget så det kunne jo være den nul stiller sig selv på grund ag dette.

Du ændre det da når du formater det.
Avatar billede amphetamine Nybegynder
14. juni 2005 - 21:06 #11
Jeg har snakket med mobymemory og de bytter kortet da det tilsyneladende er defekt..

Elelrs tak for hjælpen.