Avatar billede combinedesigns Nybegynder
13. juni 2005 - 20:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design

Hej.

Jeg har lavet et site for mig og mit band - vi er ved slutningen, der mangler bare indhold.
Men nu vil jeg gerne høre, hvad folk synes om designet.

http://tinypurplepixy.frac.dk/

--

Brugere af Internet Explorer vil sikkert få en fejl ved load: Der vil ikke blive loaded 100%. Ellers skulle det gerne virke ved FireFox og andre browsere.
Hvis du skulle vide hvad fejlen er så kig forbi: http://eksperten.dk/spm/625689
Avatar billede mtj111 Novice
13. juni 2005 - 21:35 #1
Du kan vel ikke gøre billederne lidt mindre???
Det tager jo lang tid selv med 512 ASDL :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
14. juni 2005 - 00:21 #2
Jeg tænker børnehave, når jeg ser den håndskrift der er brugt?
Avatar billede dan_n Nybegynder
14. juni 2005 - 00:35 #3
Jeg kan bestemt se din pointe med designet og stilen, Men jeg har et par lidt mere alvorlige kritik punkter.

[ 1 ] Hvorfor HTML og ikke flash
Jeg har et meget simpelt spørgsmål til dig første og fremmeste, Hvorfor bruger du ikke flash, til sites som dennee ?
HTML er ikke det rette medie til grafik tunge sider som dette ?

[ 2 ] Loadtid
Din side loader alt for langsomt, og grafikken er alt for tung. Selvfølgelig har du en preloader, men det er en "pain in the ass" for de tilbagevendende besøgende !!
Godt nok kan man skippe loaderen, men med hvilket formål at man kommer til at vente alt for lang tid på siden loader.

Siden fylder over 500 KB !!!! Du skal minimum have den ned under 100 KB,

[ 3 ] Skriftyper
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Jeg antager du vil anvende billeder (a,b,c,d,e,), når du vil skrive tekster på siden. Det holder ikke ! Jeg kan godt se ideen med at der ikke rigtig er nogel skriftyper som passr ind i deseignet.
Men det holder ikke, siden vil kun blive endnu mere tung og vil blive endnu langsommere at hente !

[ 4 ] Søgemaskinerne
Som det ser ud nu, vil jeres siden aldrig få nogen ordentlig plaring, hvis overhovedet den bliver indexeret hos søgemaskinerne, idet i udelukkende bruger billeder i indholdet, og dem kan web crawlerne ikke rigtig gøre så meget andet ved end at springe disse over. Det er et absolut minus

[ 5 ] Menuen
Jeres menu, skiller sig ikke nok ud fra indholdet. Man kan ikke se at menuen, ikke bare er et stykke almindelige grafik ! Prøv evt med noget roll-over.

[ 6 ] Navigering
Navigeringen er meget anti-brugervenlig. I gør på intet tidspunkt brugeren opmærksom på hvilke underside, vedkommende befinder sig på. Dette er ikke et så stort problem nu, men får i undersider, til undersiderne. Vil dette gøre siden uoverskuelig

[ 7 ] Koden
Jeres HTML  validere ikke og det er et problem, som i burde arbejde med:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//tinypurplepixy.frac.dk/forskelligt.php

[ 8 ] Baggrunden
Du skal have ændret overgangen fra "træ-looket" til den sorte baggrund. Alle andre stedet er overgangen blødere og fint lavet. Men dette falder helt igennem og ødelægge resten af grafikken på siden.

[Alt i Alt]
Mit råd til dig, lad være med at tænke grafik og fancy effekter. Tænk på brugerne, sidens grafik er ok og i har garanteret lagt en masse arbejde i projektet, men den er bare ikke brugervenlig nok, i mine øje.

Med den lange loadtid, giver i brugeren alt for store mulighed for at springe væk fra jeres site. Han ved ikke hvad der gemmer sig bag en lange loadtid, som i hans øjne er internettet ultimative irritationsmoment. Hvorfor gøre det svære for jer selv af skabe besøgende (læse også søgemaskine optimering) !

I tænker for meget layout/design og grafik ! Tænkt på og som brugerne istedet. Hvordan har du det selv mede sider som loader extrem langsomt og hvis navigering ikke er særlig overskuelig ? (Være objektiv )

Jeg syntes enten i skal lave den nuværende side i flash, som er skabt til sider som denne. Det er syn at HTML's negative sider, her, overskygger jeres eller gode grafik/ide/koncept !

Eller burde i redesigne siden og undlade at bruge så meget forstyrende grafik. Fokuser på indholdet/informationen i vil formidle, det er i sidste ende det, den besøgende kommer efter, ikke et lyn kurus brugen af photoshop tutorials !

Men kan sagtens lave fede designmæssige sider uden at bruge så overdrevet meget grafik som i gør.

Se fx.
http://www.csszengarden.com/?cssfile=/165/165.css&page=0

Grafik/idé
9 @ 13

HTML og funktionalitet/brugervenlighed
6 @ 13
Avatar billede domaz.dk Novice
14. juni 2005 - 10:59 #4
en alt alt for tung side... og ikk smart at det ikk virker i den browser som 95% bruger...
Vil give dan_n helt ret i at det her burde være en flash side, selv om det selvf tager lidt tid at lære flash er det dét værd...
Avatar billede combinedesigns Nybegynder
14. juni 2005 - 15:34 #5
kan lige sige til det med flash at jeg aldrig har fået taget mig sammen til at lære det.. og når jeg endelig gør, er det ikke helt mig..
Avatar billede uggi16 Nybegynder
15. juni 2005 - 10:27 #6
Den er lidt tung siden... men idén er da god nok...når den bliver optimeret..