Avatar billede hostgirl Nybegynder
14. juni 2005 - 14:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksport til excel, men felt forkert type

Hej eksperter.

Jeg har følgende kode:

Dim excel As New Excel.ApplicationClass

        Dim rowIndex As Integer = 0
        Dim colIndex As Integer = 0

        excel.Application.Workbooks.Add(True)

        Dim table As DataTable = GetData()

        'Dim col As DataColumn
        'For Each col In table.Columns
        'colIndex += 1
        'excel.Cells(1, colIndex) = col.ColumnName
        'Next col
        Dim CellFormat
        Dim row As DataRow
        For Each row In table.Rows
            rowIndex += 1
            colIndex = 0
            Dim col1 As DataColumn
            For Each col1 In table.Columns
                colIndex += 1
                excel.Cells(rowIndex, colIndex) = row(col1.ColumnName).ToString()
            Next col1
        Next row
        excel.Visible = True

GetData()  er den function, der opretter forbindelse til databasen osv. Ovenstående kode ekspotere til excel og virker, men har et problem. Hvis jeg eksportere til excel bliver numre som fx: 12-2-1  til 12-02-2001 i excel, hvilket er fordi formatet bliver til "dato". Kan jeg i følgende kode:

excel.Cells(rowIndex, colIndex) = row(col1.ColumnName).ToString()

Ændre så, formatet i excel ikke er standard, men typen tekst eller nummer.
Avatar billede hvideg Nybegynder
27. juni 2005 - 03:43 #1
Det nemmeste for dig vil være at erstatte
excel.Cells(rowIndex, colIndex) = row(col1.ColumnName).ToString()

med
excel.Cells(rowIndex, colIndex) = " " & row(col1.ColumnName).ToString()

lidt quick and dirty, for der er en property et sted, med måske dette er nok.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
13. juli 2005 - 12:55 #2
nej, det var desværre ikke helt nok, men tilføjede    "'" &

Det løste problemet, men ville gerne vide hvordan man fx. sætter det til valuta osv. Så det ovenfor er kun en midlertidig løsning...
Avatar billede hostgirl Nybegynder
19. april 2007 - 12:53 #3
svar....
Avatar billede hostgirl Nybegynder
19. april 2007 - 12:53 #4
svar