Avatar billede jurij Nybegynder
15. juni 2005 - 03:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ADSL går ud

Jeg har adsl hos Tele2 og for nyligt er det begyndt at virke meget ustabilt. Det virker ikke i et vist tidsrum 20min til mange timer, og så pludselig er man på igen.

Jeg befinder mig i Glostrup. Har 4 pcer på nettet v.h.a. en router.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. juni 2005 - 03:10 #1
Jeg hat selv haft problemer med TDC - men det hjælper når jeg releaser og renewer min IP

Når problemet opstår, så prøv at:

1: Gå til Start->Kør - skriv "cmd" og tryk OK

2: Skriv "ipconfig /release"

3: Vent på en besked om at alle dine IP-adresser er blever nulstillet

4: Skriv "ipconfig /renew"

5: Vent på at der er fundet en ny IP til dig

- jeg får kun dette problem når det er en PPPoE forbindelse jeg sidder ved - på en DHCP forbindelse skulle problemet opstår

Er du klar over hvilken forbindelse du sidder ved?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. juni 2005 - 03:11 #2
rettelser: har* "skulle problemet ikke opstå"*

Det er ved at være lidt sent :D
Avatar billede jurij Nybegynder
15. juni 2005 - 03:16 #3
Nej, det er jeg faktisk ikke...Men jeg vil da prøve at forny min IP, tror bare ikke det er det, fordi alt internet på alle pcer er væk på samme tid.
Avatar billede ripoff Nybegynder
15. juni 2005 - 03:18 #4
hej  jurij

svaret fra 44fire44 er ganske godt men vil bare fortælle dig at problemet i dette tilfælde sikkert skyldes tele2 og et problem som har stået på i flere dage og som rammer alle Deres adsl kunder. Jeg har selv tele2 og oplever det samme. Se evt dette link her
http://driftstatus.tele2adsl.dk/

mon ikke det bliver lavet snarest..irriterende er det kan vi godt blive enige om
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. juni 2005 - 03:22 #5
jurij: Det der sker med en PPPoE forbindelse, er at den ligesom et modem "kalder op" til internettet - og den giver dig en "rettighed" til at IP-nummer, som så skal fornyes en gang i døgnet - det har jeg selv haft mange problemer med - dér virker releass/renew fantastisk godt :D - derimod er en DHCP-forbindelse "rigtig"-24timers forbindelse :D

ripoff: ja, og Tele2 er ikke de eneste - CyberCity har også været slem til "pludselig" at være nede i 30 min - 2 timer - det er irriterende, især når man prøver at drive en computercafé! ;)
Avatar billede jurij Nybegynder
15. juni 2005 - 03:27 #6
Tak fordi hjælpen, det måtte være deres fejl. Troede bare at de ville skrive det på forsiden, det er jo lidt for dumt de ikke siger noget. Håber det snart er overstået.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. juni 2005 - 06:47 #7
*LOL* TELE2 hahahhaahaha ´´ Hej jurij nååå så du har osse tele2/net-problemer det samme har jeg haft, det der er i vejn er "IKKE" hos dig,MEN hos TELE2. Det er dem der har problemer med at de IKKE kan tildele folk DHCP (IP-adresse'r) og det galt feks. den anden dag fra københavn og til køge og de måtte enda blive nød til at lukke hele deres (latterlige dårlige) system ned igen og genstarte det da de fandt ud af at det var ikke alle der kunne få teldelt en DHCP.

Personligt har jeg talt med tele2 og jeg kan love dig at de har fået en HÅRD opsang fra min side og hvor amatør argtigt de er og i selve deres kundebehandling/support, samt jeg har opsagt mit abonoment hos dem da jeg IKKE kan bruge en internet løsning der allerede har fejlet flere gange bare i denne måned og jeg/Vi betaler jo for en ydelse og så vil jeg F,.... osse har fuld valuta for pengene.

Men jurij hvis jeg var dig ville jeg tænke over det med at skifte udbyder (min papmor er chef hos TDC - så jeg har lidt forhånds vidende derfra;) lige nu hos tele2 der kan du hvis du har oprettet dig inde for det sidste tid opside dit abonoment som du osse selv kan se på deres website www.tele2.dk, MEN gør du det så HUSK at bestille en ny forbindelse (alså KUN hvis du selv vil - men jeg eller retter sagt min papmor anbefalder at man holder sig laaaangt væk fra tele2 (mere må jeg IKKE sige om dette firma mere da jeg så bryder loven om tavshedspligt)

Jeg har personligt selv gået over til Sonofon med en FWA installition som er MEGET bedre da den fungerer via. en mini parabol;) og ikke noget med fastnet telefon abonoment oven i´´NOPE kun en parbol og så kører den på masten..  (dette er for cool et system).

Og sidder du og tænker at så skal jeg jo til at betale for at få internet igen hvis jeg opsiger dett, NEJ det skal du ike jeg kan sagtens komme med et par gode tilbud der er gratis i oprettelse.

M.v.h

pp

Ps:. Til ALLE Jer her på jurij's site/ eller som ser vedkommenden spørgsmål, så tjek lige det her ud jeg bortgiver G-mail til de hurtigeste:)

Forsat rigtig god solskinsdag til Jer alle sammen:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. juni 2005 - 07:57 #8
Uppsss... sry´´ jeg glemte linket dertil de G-MAIL, da jeg har 13 stk. G-MAIL jeg gerne vil dele med andre der gerne vil slippe for at skulde logge sig ind samt huske at slette (måske vigtige beskeder) fordi den udbyder man har kræver dette, men det gør google's G-MAIL konti ikke der er plads til over 500,000 skrevende A4 sider samt ent stort MB-forbrug til rådighed til bla. billeder og vedhæftede filer o.s.v samt den byder på en masse gode fasiliteter og jeg kan blive ved!

Linket dertil er: http://www.eksperten.dk/spm/625680

Ps:. jurij jeg *UNDSKYLDER MEGET* hvis dette irretere dig, at jeg samtidig poster dette indlæg i DIT spørgsmål, men håber, at du bliver glad for det især hvis du ikke selv har en 2 GB mail konti, som nu til dags er et *must* faktisk, at have på sin Pc med ALT det man får af martiale o.s.v

PPs:. Forsat god dag til Jer ALLE sammen:)

M.v.h

pp

Til jurij kan jeg feks. anbefalde dig (naturligvis alt efter hvor meget du vil og har råd til ca. at betale pr. måned, samt hvor står dine forventninger er til den hastighed du søger, da det jo er en kæmpe jungel og især da teleselskaberne skifter kampanger hver uge efter hånden:)..

Det kan naturligvis godt være du selv har nogle på beddet, men det er bare et tilbud da jeg så (vil headhunte min papmor for informationer samt de bedste tilbud, og de teleselskaber der er
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. juni 2005 - 08:23 #9
sorry jeg spammer lige NU, men der er lige en vigtig rettelse jeg har set i mit indlæg i dette spørgsmål:::  [Kommentar: pillpopper
15/06-2005 06:47:52]
FRA HER AF:HUSK at bestille en ny forbindelse så det passer med at du IKKE står UDEN internet forbindelse, for der er jo de sædvanlige 30 dages opsigesle fra d.d man opsiger så bliver det lukket´´bare et godt råd hvis du hader, at ikke kunne komme på nettet hvilket jeg gør jeg bliver rasende og godt pist off hvis L..... ikke virker for det SKAL BARE VIRKE UANSET HVAD:)slut!!!

Hej 44fire44 jeg havde ikke set/læst dit indlæg ordenligt:$ MEN jeg giver dig "FULSTÆNDIG RET" i, at det er pisse irreterene, især når man driver et firma/virksomhed og ligende, som jeg også selv gør og *SKAL* simpelhen kunne logge på ind på mine administrator menu/retigheder for div. oplysninger, og især se min website således jeg kan suppotere mine kunder når de enten ringer, skriver el. fax'er.

Det lyder jo rimligt dumt, som jeg osse har sagt til TELE2, at jeg skal til, at sige til en kunde der feks. ringer for en forspørgelse på en vare el. support af den ene el. anden slags, at jeg kan desværre IKKE hjælpe dig da mit internet ikke virker p.g.a af min netudbyder (det er sku' for amatørargtigt at skulde sige og ikke mindst så får det ens firma til, at fremstå, som et dårligt og utroværdigt firma der ikke har styr på en skid, for, at sige det lige ud:)..!

Hygge;)

pp
Avatar billede ripoff Nybegynder
15. juni 2005 - 10:47 #10
takker for point, og lad os håbe at bredbånd engang i fremtiden bliver stabilt som fastnet telefoni :-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. juni 2005 - 11:25 #11
Tak for en yderst mærkelig og ikke mindst dårlig karma ripoff´´ hvad med at tage og skrive dit nickname og stå inde for det du skriver om andre isteden for at gemme sig, men det skal jeg da huske,.
DET BETALER SIG ÅBENBART IKKE AT VÆRRE FLINK HER PÅ EKSPERTEN.DK, MEN DET SKAL JEG DA HUSKE FREMOVER NÅR DER BLIVER SPURGT "MIG" OM NOGET.

PP
Avatar billede jojulha Nybegynder
15. juni 2005 - 20:17 #12
@pillpopper
Har du drukket af natpotten?
Avatar billede jurij Nybegynder
16. juni 2005 - 02:11 #13
Tak for alle jeres hjælp! Godt det ikke var mig der gjorde noget galt. Tror jeg beholder Tele2, da meget af det andet på samme hastighed er meget dyrere, håber nemlig at de laver deres net meget snart.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. juni 2005 - 10:00 #14
Deres net er oppe a køre nu og det har det været siden igår:) Og nej jeg har ikke drukket af natpotten:) men jeg bliver bare sur når en person kommer med sådan en dum kommentar, især når man KUN vil hjælpe andre bruger herinde, hvilket jeg går ud fra at man gør på denne site..!

pp

ower and out from here jeg skal lige anmelde en vis person som har dummet sig lidt i mit karma system, og dem der IKKE skriver deres nickname med når de giver en karma og især når det er en dårlig en så er de i mine øjne nogle kruster/kujoner, men det er nu søndt for dem i sidste ende for de kan jo ikke gøre for at de er og behandler andre folk sådan, som jeg er blevet og det trækker jo ned på at man har lyst til at bruge sin tid og samtidig skulde yde en form for hjælp og som tak bliver man godt svinet til.
Nej doo':) den går ikke her hos mig for så stopper jeg da bare fremover el. banner den person.

Forsat god til Jer alle sammen (næsten -og personen ved godt hvem jeg ikke mener skal have en god dag o:)

M.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. juni 2005 - 10:06 #15
Desuden skal jeg rette dig ripoff bredbånd er stabilt det kommer bare and på hvilken en installition man vælger, jeg selv har valgt FWA som er en parbol der sidder på huset og der er ALDRIG problemero:) ripoff

pp
Avatar billede ripoff Nybegynder
16. juni 2005 - 11:57 #16
>pillpopper

Egentligt ville jeg lade denne sag ligge men du bliver åbenbart ved med at kritisere i dette tilfælde mig. For lige at få en ting på rene, jeg har ikke hverken nu eller tidligere kritiseret dig eller andre i denne tråd. Jeg har lavet svar og kommentar til spørgsmålet lavet af jurij og intet andet. Jeg har heller ikke kritiseret dig i "karma" så hvor du har den idé fra ved jeg ikke. Så ærlig talt så ved jeg ikke hvorfor du føler at du skal tilsvine mig eller mit "nick" for den sags skyld, og beskylde mig for noget jeg ikke har gjort.

fortsat god dag til alle, også dig pillpopper - slut herfra