20. juni 2005 - 13:25Der er
5 kommentarer og 1 løsning
SMTP error 550
Hej
Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg sender mail ud af virksomheden til et bestemt udenlandsk firma:
"Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
<#mailserverinfo# #5.5.0 smtp;550 Requested action not taken - SMTP sender domain (#mailserverinfo#) not found in the DNS>"
Jeg har prøvet flere forskellige af modtagerens adresser (samme domæne), og langt de fleste gange får jeg denne besked. Dog er det lykkedes ind i mellem at få noget igennem. Modtagervirksomheden er uforstående overfor problemet, da de fint modtager mails fra andre.
vereenigde.nl har 4 mail servere, hvor der er periodiske problemer med de 3 (se herunder). Det kan også være at den primære mail server (smtp.vereenigde.nl) fejler ved en test på et andet tidspunkt. Under alle omstændigheder er det fejl som skal rettes af deres administrator og som giver problemer med afleveirng af e-mail.
(Dette er teknisk, men kan faxes til deres administrator).
I could not connect to one or more of your mailservers: smtprelay.unipat.nl: Timed out [Last data sent: [Did not connect]] unimail.unipat.nl: Timed out [Last data sent: [Did not connect]] fallback.nl.uu.net: Timed out [Last data sent: [Did not connect]]
You have duplicate MX records: This means that mailservers may try delivering mail to the same IP more than once. Although technically valid, this is very confusing, and wastes resources. The duplicate MX records are: smtprelay.unipat.nl. and unimail.unipat.nl. both resolve to 62.177.161.74.
Jamen tak... Hvordan har du fundet de oplysninger?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.