Avatar billede ravn1 Nybegynder
22. juni 2005 - 22:15 Der er 3 kommentarer

Smart måde at teste Internet Stabilitet på?

Hej.
Jeg har lige fået fiberbaseret bredbånd i min bebyggelse (Fra ComX). Jeg har købt en 6/6 mbit linie som jeg nu har haft i en måned. Hastigheden er super, den kører som en 10mbit linie op og ned(ca 1.25 mB/s). Ping tiderne virker også ganske gode når jeg spiller - Eksempelvis når jeg spiller Natural Selection(Half-Life mod ting ligesom Counterstrike) på fx Surftown.dk´s servere har jeg en ping på mellem 8 og 15. Før lå jeg vel på 25-60(så vidt jeg husker) i Ping når jeg spillede på min 1024/512 ADSL forbindelse fra Cybercity - på samme server.

Alligevel er der ridser i lakken... for ca hver 3 min(ikke fast) så ryger forbindelsen. Fx når jeg spiller, står jeg pludselig fast(som hvis jeg rev kablet ud), dette er dog kun i 3-5 sekunder og så fortsætter jeg som altid i spillet(jeg når altså ikke at pinge ud). Samtidig ryger jeg nogle gange også af messenger når det sker...

Mit spørgsmål til jer er så: Hvordan kan teste min forbindelse, gerne således at jeg kan dokumentere det til min ISP, og høre om de ikke nok vil fikse det - for det er VILDT ærgeligt når både hastighed og ping er i top, at der så er 5 sek lag hver 3. min.

Jeg kan desværre ikke selv komme på noget, udover at sætte den til at pinge en forbindelse i en længere periode, men er vist ingen holdbar metode :)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
22. juni 2005 - 23:04 #1
det er nok det jeg ville gøre, altså at pinge din next hub address og fx ns.tele.dk bare for og se om du får nået udslag. ?

elders kan du prøve og belaste linjen 100 % hele tiden og logge hastigheden.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:29 #2
Lukker...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:32 #3
Det hjalp iøvrigt at jeg satte en router til mellem NT-Boksen og min computer - så jeg tror måske det var grundet andre folks DHCP servere der lavede rod i sagerne.