Avatar billede dock Praktikant
23. juni 2005 - 08:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

kopiére data fra pc når jeg kun kan starte i fejlsikret tilstand

Hej eksperter,

Min pc er gået i baglås og vil have at jeg genaktivere windows nøglen men den fryser lige før jeg skal indtaste nøglen. Ergo er jeg nød til at geninstallere skidtet.

Jeg kan starte pc'en i fejl sikret tilstand og i command prompt tilstand. Jeg kan se den eksterne harddisk (E:) som jeg vil have data over på.

Mit problem:
- når jeg er i fejlsikret tilstand kan jeg af en eller anden grund ikke kopiere/drag&drop filer. Er der et program jeg kan installere så jeg kan gøre det?

- når jeg er i commandprompt er jeg ikke så skarp i kommandoerne at jeg ved hvordan jeg kopiére store dele data og jeg er også bange for at den ikke tager hele filnavnet med - da den jo kun bruger 8 karakter fil navne. Er der et program jeg kan bruge a la norton i gamle dage?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 08:35 #1
Hvis det endelig skal være - Program ala NC i gamle dage:
http://www.wincmd.com/download.htm
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 09:02 #2
Du kan da bare starte op på din XP skive, vælg reparer fra genoprettelseskonsol, login som administrator og
copy c:\filnavn e:  -> klik enter
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. juni 2005 - 09:07 #3
Du kan da også installere windows på ny oven på den gamle og dermed beholde dine ting som er på harddisken.

Altså ikke formater disken eller noget. Bare installer oven på.
Avatar billede dock Praktikant
23. juni 2005 - 09:55 #4
Majsmarken: Faktisk har jeg lige fundet frem til et tilsvarende NC agtigt produkt FAR manger. Does the job. Perfekt. Smid mig et svar, pls.
Helgec: Det er temmelig mange filer og jeg ved ikke hvordan man kopierer hele dir og jeg ved heller ikke hvad man gør med lange filnavne. Men tak for input.
varmeskud: det er når jeg installerer en ny windows ovenpå at den beder mig om at genaktivere nøglen og der den fryser. Jeg har geninstallere uden formatering to gange allerede. Tak for input.
Avatar billede dock Praktikant
23. juni 2005 - 10:14 #5
Hey helgec og varmeskud i kan da også stikke mig et par svar så kan I dele vejr og vind lige.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. juni 2005 - 16:04 #6
ping?

Der findes flere varianter af NC "cloner" i Windows miljøet ...
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 22:07 #7
OK