Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. juni 2005 - 12:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk

Da min bærbare er blevet meget langsom, tænkte jeg det ville være en god idé at formatere hele maskinen. Kommer så min xp cd-rom i den, men får besked om at installeringen ikke kan fortsætte, fordi der ligger en nyere version af xp på computeren. Men nu vil jeg jo altså slette alt på harddisken og starte helt forfra. Hvad gør jeg?
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 12:10 #1
Du starter med din cd i, der kommer en menu frem når at du starter din computer, hvor at du kan installerer windows igen eller formatere din harddisk.
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. juni 2005 - 12:12 #2
Nja, det troede nemlig jeg også, men selv om cd'en står i, laver den en normal opstart. Ingen menu dukker op...
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 12:13 #3
Du skal ind i din bios(del, esc eller hvad der står når du starter din bærbar), der skal du sætte din cd til at starte som den første og ikke din harddisk.
Avatar billede hcma Novice
29. juni 2005 - 12:19 #4
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. juni 2005 - 12:26 #5
Det var åbenbart det der skulle til. Det resulterer så i at jeg kommer til et nyt punkt hvor min videnskab er for lille. Der eksisteren en partition på maskinen og den spørger mig så om jeg skal installere xp på den, danne en ny partition eller slette den allerede eksisterende. Hvad skal jeg gøre?

Trekkies, smider du forresten ikke et svar ind?
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. juni 2005 - 12:28 #6
aha, godt link catbody. Tak for det. Det skal nok hjælpe mig videre...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 12:29 #7
Med billeder og det hele her:
http://www.helgec.dk/xp-install.html

(Du bør/skal have ServicePack2 klar på passende medie og install den FØR FØR nogen som helst forbindelse til internettet)

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 12:30 #8
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 12:30 #9
sorry "majsmarken"
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. juni 2005 - 12:34 #10
Ok. Hvorfor installere ServicePack2 inden man går på nettet?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 12:34 #11
Jubii... jeg kom først - for en gangs skyld...
Jooo - den link bliver jo brugt en del... ikke kun her på eksperten...
Hvis du fik X ører pr. visning såååå....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 12:36 #12
Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Er oplevet _mange_ gange ...

Hellerer på fra starten så bliver der ikke SP2 problemer senerer pga. virus/spyware 'snavs' der alligevel har fundet vej til din 'putter' indenda...
Avatar billede hcma Novice
29. juni 2005 - 12:41 #13
SP2 lukker en masse huller i sikkerheden.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 12:44 #14
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 15:24 #15
Jeg springer over i dag, du kan give dem til nogle af de andre :)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 18:25 #16
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??