Avatar billede flowerdead Nybegynder
29. juni 2005 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med boot på laptop

Min laptop har virket upåklageligt lige indtil i dag. Nu er problemet at HD ikke booter, men jeg blot får beskeden:
"PXE-E61 Media test failure, check cable"
"PXE-M0F Exiting Intel PXE ROM"

Jeg går så i BIOS og finder ud af at drevet ikke engang er detectet.

Det er ikke så let at komme til at checke IDE kablet til harddisken, da dette er en laptop.

Jeg har allerede forsøgt følgende:
- Disablet alle boot enheder undtaget HD (også LAN)
- Sat BIOS til default settings
- Boot på Floppy/CD-Rom virker

Er bange for det er HD, der er stået af, men har ikke mulighed (umiddelbart) for at teste den i en anden computer.

Alt hjælp modtages med glæde!
Avatar billede pallotto Nybegynder
29. juni 2005 - 18:42 #1
Ja det lyder som om at din harddisk ikke er kører så godt mere.
Har du garanti på den endnu?. Det sker jo at hardwaren ikke holder i så lang tid :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. juni 2005 - 22:31 #2
har du ikke nogle programmer der kan hjælpe dig, feks. ibm kører med diagnostiserings programmer, både på hardware og software.
De ligger som regel på recovery cdér, el.lign..O)
Avatar billede flowerdead Nybegynder
01. juli 2005 - 15:37 #3
Det viste sig at være harddisken, øv!

Tak for svarene :)
Avatar billede flowerdead Nybegynder
01. juli 2005 - 15:41 #4
.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. juli 2005 - 15:58 #5
selv tak..O)