Avatar billede simon_iknow Nybegynder
30. juni 2005 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kolonne kun indeholde 2 totaller 3 tretaller osv.

Jeg har denne kolonne og det skal passe at kolonnen indeholder 2 et taller og 2 to taller osv.... det er lige meget i hvilket felt de står i men der skal være dette antal... hvordan checker jeg at dette passer ? :

Avatar billede finnholm Nybegynder
30. juni 2005 - 13:53 #1
=tæl.hvis(a:a;a1)
Avatar billede simon_iknow Nybegynder
30. juni 2005 - 14:16 #2
Okay det kan godt være at jeg ikke fik forklaret mig helt præsis. Det funktionen skal er  at cellerne a1:a9 skal indeholde 2 et taller, 2 to taller, 1 tre tal, 2 fire taller, og 2 fem taller. Hvis a1:a9 ikke indeholder denne kombination så er der en fejl.

Se det som en ruteplanlægning hvor Århus skal besøges 2 gange (et tal) horsens 2 gange (2 tal)... man skriver tallet når man har været på besøg også når man har været på 9 besøg i alt, skal kombinationen af besøg passe.
Avatar billede finnholm Nybegynder
30. juni 2005 - 14:22 #3
1        1    2    2    1    Komplet
1        2    2    2    1
2        3    1    1    1
2        4    2    2    1
3        5    2    2    1

Kolonne C
Mulige indeks
Kol D
Antal som skal være opfyldt
Kol E
=TÆL.HVIS(A:A;C1)
Kol F
=HVIS(E1=D1;1;0)
Celle G1
=HVIS(SUM(F1:F5)=5;"Komplet";"Bliv nu færdig")