Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. juli 2005 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 SBS - kan den join'e et domæne.

Hvis jeg køber en 2003 SBS (m. Exchange, Outlook, RAS etc.)

Er der så nogle begrænsninger?

Jeg har fået efterfølgende tekst tilsendt:

"SBS er en version til maks 75 brugere og den er beregnet til at stå som DC i eget domain. Der kan ikke tilknyttes flere DC i sammen domain, når man bruger SBS."

Er det korrekt?

Mvh
Jan
04. juli 2005 - 16:00 #1
Ja, det er helt korrekt.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
05. juli 2005 - 10:01 #2
Lidt uddybning:

Det muligt at have en backup domain controller. Dette skal være dog være en alm. win2k3 (og ikke en SBS).
Du kan ikke have trusts til andre domæner da SBS skal have alle FSMO rollerne.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. juli 2005 - 10:02 #3
guidmaster>>> Enig.

MC
Avatar billede peterbusk Nybegynder
11. april 2006 - 08:40 #4
Har oprettet -> http://www.eksperten.dk/spm/700108 og kommentaren fra Guidmaster er lige i øjet.

Vil det sige at jeg godt kan have en BDC (Windows 2003 Std.) i et domæne hvor jeg kun har én anden server, nemlig min Win SBS 2003 (PDC)?

Nu skriver i at SBS 2003 serveren skal have alle FSMO rollerne, vil det sige at BDC ikke kan tage over som evt. logon-, fil- og printserver hvis SBS 2003 serveren står af?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. maj 2006 - 12:01 #5
Erikjuul - lægger du et svar?

/snabeljan
Avatar billede peterbusk Nybegynder
03. maj 2006 - 12:49 #6
-> snabeljan: har du prøvet med en anden server i domænet, en BDC?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. maj 2006 - 11:09 #7
-> Peterbusk - Det har jeg ikke, men det er OK. Det var mere informationen jeg var ude efter
17. august 2006 - 12:24 #8
Sorry, havde ikke set din kommentar her.

Du får et svar!