Avatar billede ocp Nybegynder
06. juli 2005 - 23:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redelegering til Yahoo.com

Jeg har købt en "Business Mail"-account hos Yahoo, og problemet er nu at de ønsker at mit domæne benytter deres nameservers: "yns1.yahoo.com" og "yns2.yahoo.com". Jeg har forsøgt at sætte dette op hos dk-hostmaster, men de accepterer ikke disse DNS'er. Hvad dælen skal jeg foretage mig for at få glæde af mit ny købte "mailhotel"???
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 04:22 #1
Kan du ik' blot benytte GratisDNS' servere og redelegere til dem?
Burde vel være underordnet om du benytter GratisDNS eller Yahoo's DNS?
Avatar billede ocp Nybegynder
07. juli 2005 - 08:39 #2
Tja tjo... det er jeg i gang med at forsøge, men jeg tvivler meget på at det vil fungere. Følgende forklaring står i Yahoos FAQ:

(http://help.yahoo.com/help/us/bizmail/domains/domaininfo/redelegation/redelegation-02.html)

After you order services, your domain name will need to be redelegated to Yahoo!'s name servers. The process varies depending on which registrar you originally registered your domain. Many allow you to make the changes online at their website.

Yahoo! uses the following name servers:

Primary Name Server: yns1.yahoo.com
Primary IP Address: 66.218.71.205 (may not be required)

Secondary Name Server: yns2.yahoo.com
Secondary IP Address: 216.109.116.20 (may not be required)

Please be aware that Yahoo! has no jurisdiction over domain names registered with other services. You (the registrant) through your current hosting provider or registrar have the ability to modify this information
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 15:30 #3
Hm.. Prøv at opret en konto hos GratisDNS.

A (Navn -> IP adresse)
Vært          IP
domæne.dk    Yahoo's mailhotel IP

CNAME (Alias -> A record)
Vært          Kanonisk navn
*.domæne.dk  domæne.dk

En grund til at DK-Hostmaster ikke acceptere Yahoo's DNS, kan også være at deres DNS ikke er opdateret med dit mailhotel. Prøv evt. igen og se om det virker.

MX (@Vært -> A record mailserver)
Vært          Mail udveksler        Præference
domæne.dk    domæne.dk            10

Når GratisDNS har opdateret deres DNS, kan du redelegere hos DK-Hostmaster.
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 15:31 #4
Ups..

"En grund til at DK-Hostmaster ikke acceptere Yahoo's DNS, kan også være at deres DNS ikke er opdateret med dit mailhotel. Prøv evt. igen og se om det virker."

Skal selvfølgelig stå nederst :)
Avatar billede ocp Nybegynder
07. juli 2005 - 15:38 #5
Har nogenlunde den samme opsætning hos GratisDNS allerede :-). Min MX var dog anderledes så jeg venter lige 48 timer og ser hvordan tingene SÅ arter sig *GG*.
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 15:41 #6
Hehe oki :)
Mener dog de opdaterer min. én gang pr. døgn.
Avatar billede ocp Nybegynder
07. juli 2005 - 15:43 #7
Jeg er bare bange for at det Yahoo ønsker er at have den "position" som GratisDNS nu har. Jeg har på fornemmelsen at de ikke bare accepterer at jeg forwarder til deres nameserver.
Avatar billede t3ch Nybegynder
08. juli 2005 - 12:13 #8
Har du prøvet om det virker?
Avatar billede ocp Nybegynder
08. juli 2005 - 13:52 #9
Det virker ikke. :-(

Og DK-Hostmaster kræver åbenbart at man registrerer sig hvis man vil have en nameserver stående. :-(

Jeg har bedt Yahoo om at registrere sig eller sløjfe min account og give mig pengene tilbage... så må jeg på jagt efter et nyt mailhotel der kan levere en ordentlig service.
Avatar billede ocp Nybegynder
11. juli 2005 - 21:54 #10
Jeg endte med at vælge "FuseMail" på "fusemail.com". Det eneste jeg behøver der er at pege MX recorden til deres IP. Så kører det hele.
IMAP-baseret og med et glimrende spamfilter... jeg er meget tilfreds indtil videre.

Konklusionen er nok at man IKKE skal forsøge sig med Yahoo Business Mail hvis man ønsker at benytte et ".dk"-domæne. Jeg stryger selv point'ene med mindre der er vild opstandelse over dette.