Avatar billede mora Nybegynder
08. juli 2005 - 16:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Jack-switch? 2comp ->2udgange

Nogen der ved hvordan man bygger en switch til de alm. jacksticks der bruges på lydkort mv ?

Vil ha lavet en dobbelt switch, hvor 2 computere levere lyd til switch boksen via jack stick, og så er der 2 udgange (hovedtlf og højtaler system)

Så der skal være 2 switche i den, en hvor man vælger hvorfra lyden skal komme (comp1/comp2) og en hvor man vælger hvor lyden skal hen (headset/speaker).

Alle tilslutninger skal helst ske via jack stick, så jeg ikke skal ha adaptere på bagefter.
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 19:37 #1
Du skal bare have 2
Avatar billede mora Nybegynder
08. juli 2005 - 19:46 #2
info om hvordan man laver en af dem, eller hvor man kan købe en.

Ville helst bygge det i en boks, har nok dimser der ligger rundt omkring
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 19:47 #3
Du skal bare have 2 kontakter med 2 skiftepoler og 2 jack hanstik og 2 jack hunstik
og så skal de kobles som vist her.

http://exp.roskvist.net/jack.jpg

Husk at koble de 4 stel sammmen.
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 19:48 #4
kom lige til at sende for tidligt :-)
Avatar billede mora Nybegynder
08. juli 2005 - 19:54 #5
Ved du hvor man kan købe komponenterne, og hvordan samler man det så kontakten virker.

de jack stik man sætter på, ender de i en ledning så er det jo rimeligt nemt, men hvis det ender i noget metal er jeg på bar bund med at forbinde det :)
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 19:55 #6
Ja - Laver lige en tegning mere :-)
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 20:17 #7
http://brinck.dk/stik.asp
http://brinck.dk/afbr.asp - den model kan bruges - SP249

Jeg laver lige tegning til imorgen ( Jeg må hellere lave den på pc, ellers bliver det vist noget rod :-)
Avatar billede _et Praktikant
08. juli 2005 - 20:17 #8
Jeg skrev forkert øverst, det skal være med 4 skiftepoler
Avatar billede mora Nybegynder
08. juli 2005 - 21:40 #9
ok, er det muligt at samle de 2stik til headset til en, enten i selve boksen eller med en adapter uden for boksen, for hovedtlf har kun et han stik, men højtalerne har 2 stik, og kan godt få begge comp til at levere lyd i 2stik istedet for 1.

Men egentlig er det fint hvis det hele bare har 1stik, da mit højtaler set selv fordeler lyden hvis den kun får en ledning ind.
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 02:15 #10
Jeg havde også regnet med at det skulle være med steriostik.

altså 1 hanstik pr. PC og 1 hunstik til højtaler og et hunstik til headset
altså 4 stik + 1 kontakt der skifter mellem de 2 pc'er og 1 kontakt, der skifter mellem højtaler og headset - Er det ikke sådan det skal være?
Avatar billede mora Nybegynder
09. juli 2005 - 02:21 #11
jeps
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 02:23 #12
det laver jeg lige
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 10:07 #13
Hvis du nu køber 2 af dette kabel :
http://www.download.dk/pristjek.asp?mUrl=/cables/cables-vis.asp!Kode=L000589

og så klipper dem over på midten, så er de lige til at lodde på kontakten.
(Hannerne på PC vælger kontakten, og Hunnerne på højtaler vælger kontakten. )
http://exp.roskvist.net/jack1.jpg
http://exp.roskvist.net/jack2.jpg

Hvor bor du i landet? ( Vi skal lige havde fundet et sted, hvor du kan få kontakterne uden at skulle betale for meget )
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 10:10 #14
Jeg håber at du kan forstå min tegning ( Jack1.jpg )
Men der er ikke så vigtigt hvordan ledningerne sidder, du bytter højest rundt på sterioen
Avatar billede mora Nybegynder
09. juli 2005 - 12:47 #15
Jeps, det skulle nok være til at lave.
Hvad er det smarte jack2 viser? troede det var hvordan man ser hvad der er højre/venstre af ledningerne.

Og det stel du har tegnet på hvad er det? og skal det sættes fast bestemte steder ?
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 12:58 #16
stel skal bare forbinde de 4 stik udenom kontakten, så der er konstant forbindelse

Der er ikke noget smart ved jack2, det var bare for at vise hvad jeg mente med højre/venstre/stel i ledningerne

Ps. Jeg lavede en fejl da jeg foreslog en kontakter.
Det skal være en omskifter med 2poler med 2 stillinger
http://brinck.dk/afbr.asp - den model kan bruges - T8011
Og så selvføldig 2 kontakter :-)

Hvis der er noget, så skriv
Avatar billede _et Praktikant
09. juli 2005 - 13:00 #17
Hvad der er højre/venstra i ledningerne er lige meget, du forbinder bare sort til sort og rød til rød, eller hvad farve de nu har
Avatar billede mora Nybegynder
12. juli 2005 - 16:11 #18
Hvor bor du i landet? ( Vi skal lige havde fundet et sted, hvor du kan få kontakterne uden at skulle betale for meget )

hehe, har jeg først set nu :)
Bor i horsens, den lokale elektronik shop lukkede desværre i slutningen af sidste år.