Avatar billede farmargren Nybegynder
10. juli 2005 - 08:46 Der er 7 kommentarer

Ny PC med gamle HD kan ikke starte (XP)

Hej, jeg har købt nyt bundkort,processor,ram,køler,grafikkort, casing. Monteret 2 eksisterende HD +CD-rom drev+CD-brænder i ny casing. Prioitet for master og slave for de 2 HD + 2 CD drev er rigtig (kontrolleret i BIOS).

Ved første opstart efter meddelelse "Verifyring DMI POOL Data"
kommer der en meddelelse "Fejl ved indlæsing af operativ system", eller "Diskfejl, Tryk på en tast for genstart (dette er dog ikke muligt)

Det har jeg prøvet nogle gange med samme resultat.

Har derefter ændret til første boot CD-ROM, HD, Diskettedrev i BIOS.

Indlagt XP i CD-rom drev, genstartet, PC'en forsøger nu at geninstallere XP, efter formatering af HD.

Efter første genstart ved installering starter installationen forfra ???

Hvad kan jef dog gøre ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. juli 2005 - 09:27 #1
"Efter første genstart ved installering starter installationen forfra ???"

Trykker du på en tast for at starte fra CD'en igen ?
Avatar billede farmargren Nybegynder
10. juli 2005 - 09:41 #2
Det mener jeg ikke, har lige sat den anden PC i gang igen med inst. af XP.
Jeg skriver et svar når den er færdig.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. juli 2005 - 09:44 #3
Ellers prøv at tage CD'en ud, når den beder om at genstarte først gang.
Avatar billede korsridder Nybegynder
10. juli 2005 - 10:22 #4
Hej.... Understøtter ram og bundkortet hianden.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juli 2005 - 11:20 #5
Indstallationen kan ikke starte af sig selv, uden en tryk på en tast. Prøv igen, og lad den passe sig selv indtil, der kommer en side, hvor du skal skrive.
Avatar billede farmargren Nybegynder
10. juli 2005 - 17:05 #6
#hmortensen:
Prøver at installere igen, tager CD ud når den genstarter

#korsridder:
Ram og bunkort m.m. er købt i samme butik, burde understøtte hiananden, men er ikke 100 % sikker

#Sempron:
Prøver også dit forslag, selvom PC starter af sig selv, prøver en gang mere
Avatar billede farmargren Nybegynder
12. juli 2005 - 07:51 #7
Hej til alle for venlig deltagelse.
Følgende er sket siden i går:
En IT-nørd kom heldigvisvis på besøg.
Han fandt fejlen.
Tidligere konfiguration med ASUS bunkort var følgende, CD-ROM + brænder var forbundet sammen til MB. HD1+HD2 var forbundet sammen til HD.

Det nye MD fa. ABIT kunne ikke arbejde sådan, derfor er CD-ROM+ HD1 nu koblet sammen til MB. brænder + HD2 er nu koblet sammen.
ALT VIRKER NU, TAK FOR HJÆLPEN.
Hvordan med point+lukke spørgsmålet ?
Venligst FarMargren