Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 10:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dato problem

Navision 3.56 kan ikke "holde" på datoen.. Den ændrer ikke fra dag til dag, hvilket skal gøres manuelt med store problemer med kassen til følge. har tjekket at pc bios ur går korrekt samt støvsuget pc for evt. støvproblemer.

Hvad kan det være ??

måske:
virus, program opdatering, ????

På forhånd tusind tak herfra...
Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 11:13 #1
Glemte lige at nævne at problemet er nyopstået... den har ellers virket korrekt...
Avatar billede khj Nybegynder
20. juli 2005 - 17:58 #2
Er det i kladden det sker ? og er det arbejdsdatoen som du ændre ? (evt. præsiser hvordan du ændre datoen).
Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 18:07 #3
dejligt at der var nogen som reagerede... Det er ikke mig personligt som har problemet.. men min søster som står i butik. (og de har meget dårlig pc hjælp...) det er når de lukker kassen op for dagen, så er det ligesom uret i navision (selve systemet... uret/tid er øverst på skærmbilledet, når de arbejder.)er stået stille og derved er datoen jo ikke ændret... så går vi i c:/navi og skriver time og date og ændrer det her i.. så er problemet også løst... indtil næste morgen.. og det giver unægteligt et masse kludder i kassebonen.. nogen ide... Jeg har selv foreslået hende at lade pcen stå tændt i aften... og se om det stadig er et problem...(tror jeg ikke) Selve datoen i bios passer.....  hej for nu og glæder mig til at høre fra dig igen....
Avatar billede khj Nybegynder
20. juli 2005 - 18:14 #4
Virker underligt. Jeg vil allerførst forslå at kopier hele C:\Navi til en anden maskine og prøve at kører navi.exe eller navin.exe (hvilken een af dem bruger de?) og se hvordan den reagerer. Er det muligt ?
Der skal ikke installeres noget, bare kopier filerne :)
Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 20:01 #5
Desværre er det ikke muligt... der er kun den pc...  jeg mener det er navi.exe....
Avatar billede ibka Novice
20. juli 2005 - 22:06 #6
Når du starter navigator op, kan du vælge  Generelt og så Arbejdsdato, hvad er angivet her.
Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 22:32 #7
Samme dato som i navi menuen...
Avatar billede ibka Novice
20. juli 2005 - 22:34 #8
Den skal være blank, dvs ingen dato i feltet
Avatar billede troldepigen Novice
20. juli 2005 - 22:43 #9
undskyld... jeg tog fejl... det er den også.. jeg sidder nemlig ikke ved den lige nu, men kom i tanke om at der intet stod.... sorry...*S*
Avatar billede troldepigen Novice
13. september 2005 - 09:46 #10
ups.. havde helt glemt denne tråd.. i deler lige points
Avatar billede troldepigen Novice
13. september 2005 - 09:47 #11
Øhh... hvordan gør jeg nu lige det....???
Avatar billede ibka Novice
13. september 2005 - 10:08 #12
Det kræver at vi lægger et svar
Avatar billede troldepigen Novice
13. september 2005 - 10:10 #13
kan jeg dele points
Avatar billede ibka Novice
13. september 2005 - 10:19 #14
Kan ikke lige huske hvordan, mener du accepterer svaret og angiver hvor mange point