Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:34 Der er 24 kommentarer

Oprette et D drev

Hej jeg skal til at formatere min computer. Det sådan at jeg gerne vil gemme nogle af mine filer og billeder og derfor vil jeg gerne oprette et D drev så jeg kan gemme dem istedet for at brænde dem ned.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:39 #1
Du mener ændre din nuværende C: til C: + D: partion ? Uden af ændre data på nuværende C:

Der skal bruges 3.parts værktøj ála PartionMagic (læs:penge).

Nu er det vel ikke flere Gb data eller hyr? Ofrer gerne en CD eller to på backup; check bagefter at CD'en ka' læses...
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:41 #2
jamen jeg vil have både C og D drev er det svært at gøre
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:41 #3
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:41 #4
Har ultimative boot cd ikke værktøjet-majsmarken?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:43 #5
Du ka' ikke ændre partionsstørrelser med XP standardværktøjer (kun ved geninstall - og så ryger data jo)
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:44 #6
det fik jeg ordnet

em det med at den genstartede fik jeg også fikset det var noget med at jeg skulle have en opdatering

men hvad sagde i jeg skulle gøre med D drevet er der ikke noget  med at man kan lave et ekstra drev inde i Computer adminstrator
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:48 #7
"lave et ekstra drev inde i Computer adminstrator" - NEJ.
Jo - hvis der er efterladt en stump Upartioneret HD område - men det tvivler jeg på...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:49 #8
(Det jeg mente med [21/07-2005 14:41:29] var at du nok bør lukke/uddele POINT til disse gamle spm...)
Avatar billede hcma Novice
21. juli 2005 - 14:49 #9
det ekstra drev, laver du i.f.b. med selve installationen (men alle data ryger sig en tur)
Alternativet er som skrevet i allerførste kommentar 21/07-2005 14:39:49
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:50 #10
ok så der er ingen andre måder at gøre det på hvis jeg ikke formatere så skla jeg jo til at brænde dem ned
Avatar billede hcma Novice
21. juli 2005 - 14:51 #11
her står der lidt om hvordan du opretter partitioner i og med selve WindowsXPhttp://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#partitioner
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:53 #12
PS: Så ka' du jo lige ta' ServicePack2 (SP2) med i brændepakken - den bør (=skal) du bruge lige efter en rå XP instalation FØR FØR FØR forbindelse til internettet - stikket UD.
Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Desuden - guide: http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:53 #13
så sletter jeg jo alle mine billeder og filer
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:55 #14
Alternativet er som skrevet i allerførste kommentar 21/07-2005 14:39:49 ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 14:55 #15
... så HAR du under alle omstændigheder en BACK-UP...
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:56 #16
og servis pakke 2 det er ikke lige mig. hader det værer end alt andet.
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 14:57 #17
har 6 gb billeder
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 15:02 #18
... hvad har du imod SP2 ? - at lægge den ind laaaaaangt bagefter diverse andre mere eller mindre underlige programe _kan_ skabe problemer. Men at få SP2 ind i systemmet tidligt i forløbet vil altid gå godt...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 15:02 #19
Jooo - det er jo en del med 6Gb data... men hvad er alternativet ?
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 15:07 #20
sp2 er træls fordi den hele tiden popper op med et eller andet og den laver ikke andet en d fylde  :D

er alternativet at brænde det ned ?????
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juli 2005 - 15:11 #21
Du vælger måske SP1 + 127 små opdateringer/lappeløsninger - disse tilsammen er sansynligvis mere end SP2 alene...
Eks.: [Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter] => http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 15:12 #22
har norton og det ahr gjort det godt
Avatar billede x_scape Nybegynder
21. juli 2005 - 15:19 #23
ok men tak for råddet hvis jeg kan bruge det
Avatar billede gratis Nybegynder
21. juli 2005 - 15:43 #24
"sp2 er træls fordi den hele tiden popper op med et eller andet"

hvis du fortæller os hvilke popups det drejer sig om ka vi hjælpe dig med at få dem væk ;)