Avatar billede sandholm Nybegynder
21. juli 2005 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Original eller no-name blæk?

hej--- Nu har jeg efterhånden skrevet et par indlæg om printer (Det er ikke sådan når man får noget man ikke har forstand på :D). Nu sys jeg jeg er ved at have nogenlunde styr på det, men har dog et spørgsmål tilbage. Skal man købe original eller uoriginal blæk til min printer (Canon pixma 5000). Jeg er godt klar over der BØR være en forskel på de billige da prisen er det halve... Er det spild at spare de penge? Bør ´man købe de originale eller uorginale? Nogle der har erfaringer med andre patroner end canons egne?
Hvor køber man de billigste originale patroner?
Hvor køber man de billigste/bedste kvalitet kopipatroner?

Håber i gider svare :D

/Sandholm
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. juli 2005 - 21:50 #1
Jeg handler hos bl.a.
http://www.ink-house.dk og http://www.printerpatroner.dk
Har både org. og ikke org. patroner

har også handlet hos http://www.inktec.dk/

Men jeg ved skisme ikke rigtig :)
På pinden bruger vi udelukkende org. toner, men det er nu lige så meget pga. garantien. Hvis der bliver noget med printeren, og den skal til rep., så kan de gøre helvede hedt for os.... Printeren er defekt da vi ikke bruger originale dele osv. osv., såeee....

Brugte på et tidspunkt refill til min HP2300L derhjemme, men det er for omstændigt. Man er vel doven ;)
Og når du nu kan købe en orginal til en 600-800 kr. eller hvad den nu ligger på.....

Da jeg havde en Canon farve sag (ca. 8-9 mdr. siden), brugte jeg udelukkende kopitoner. Syntes det var for dyrt at købe de orginale. Var en udemærket deskjet sag (kan ikke huske hvilken model det var), men var ærlig talt træt af at skulle udskifte toner ca. en gang om måneden, så den er blevet foræret væk ;) og jeg investerede i en laser i stedet for...

Om du vælger det ene eller det andet, tja er lidt et religions-spørgsmål. Du skal dog være obs på at det kan noget af et arbejde, at få nogen printere til at "acceptere" andet end orginale tonere, da der kan være spærring lagt på.
Men pixma 5000 er det ikke en fotoprinter, eller husker jeg forkert ?
Hvis det er, ville jeg personligt være noget mere forsigtig med at bruge kopitoner.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. juli 2005 - 12:51 #2
.... du skal også passe på, da der nogen gange fyldes lidt rigeligt toner i både refill og kopitonere.... Giver en del problemer både tonerrester i printeren samt problemer med print. For meget farve på papiret, der jo tværes ud når du rør ved det. Så nogen gange er det nødvendigt at sætte printeren til at køre øko-mode.
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. juli 2005 - 19:55 #3
andre der vil give et bidrag???
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. juli 2005 - 19:55 #4
Tak for det forresten susanne... :D
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. juli 2005 - 22:35 #5
...var så lidt ;)
Er lidt stille her på E i øjeblikket. Sommerferie måske ;)
Avatar billede sandholm Nybegynder
26. september 2005 - 21:55 #6
.-