Avatar billede ssan Nybegynder
22. juli 2005 - 16:05 Der er 6 kommentarer

Kan ikke forbinde mit panasonic dv camera til pc'en!

Jeg forsøger at forbinde mit video camera med dv-port til min pc som også har dv-port (IEEE 1394) med et firewire kabel(IEEE 1394). Men jeg kan ikke finde cameraet på pc'en og heller ikke via nogle videoprogrammer. Jeg har forsøgt at finde drivere eller et eller andet brugbart på panasonics hjemmeside dog uden held!

Skal dv-porten på pc'en aktiveres eller skal jeg bruge en driver eller hvad skal der til for at camera og pc kan snakke sammen via firewire kablet?

Mvh. SSA
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juli 2005 - 16:08 #1
Normalt kan jeg heller ikke "se" video-kameraet foer jeg bruger noget redigerings-software. Naar du gaar ind under "capture" el lign og saetter videoen til at afspille (nogle redigeringsprogrammer kan overtage kontrollen af kameraet saa du kan afspille direkte fra PC).
Har du forsoegt disse ting?
Avatar billede ssan Nybegynder
22. juli 2005 - 16:13 #2
Ja jeg har forsøgt med pinnacle version 9 men den skriver bare fejl ved opsætning af importenhed. Import kilden har jeg sat til dv-kamera som er standard. Der er ikke andre muligheder at vælge imellem. Hvilket program brug du? Bruger du også et kabel med de små firewire stik i begge ender?
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juli 2005 - 16:39 #3
Jeg bruger normalt Adobe Premiere, men har ogsaa benyttet Pinnacle et par gange. Jeg bruger dog et 4-6 pins firewire istedet. Er det er specielt kort du har til 4 pins FW eller hvordan?
Avatar billede flicker Nybegynder
22. juli 2005 - 16:41 #4
Det er et 4 pins fw stik som er indbygget i min bærbare pc. Det er selvfølgelig muligt at gå ned og købe et kort til et 6 pins fw stik men så kan jeg ikke bruge min bærbare pc.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2005 - 06:44 #5
og du har tjekket at porten ikke er slået fra i bios ???
Avatar billede henninga Novice
24. juli 2005 - 20:03 #6
Og du har tjekket at det ikke er et IEEE1394-B stik i din computer. Det er den hurtigere FireWire, men den er ikke kompatibel med MiniDV kamera og er ofte med 4-pin stik. Det skal være 1394A.
Og så kan du gå i Enhedshåndtering og se om din 1394a er disabled. Hvis den er kan du enable den.
Enhedshåndtering kommer du til ved at Højreklikke på Denne Computer og vælge Egenskaber. Derefter vælges fanebladet Hardware og herunder vælges Enhedshåndtering.
Der skal være en enhed med navnet IEEE1394 værtscontroller og der må ikke være nogen advarsler ved den.

Henning