Avatar billede snigermunken Nybegynder
24. juli 2005 - 12:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kiss DP 558 region koder

Jeg har forelsket mig i en Kiss DP 558, men vil gerne høre andres erfaringen med den maskine.

Jeg kan så heller ikke finde nogle information og den er kodefri, det er vigtigt for mig at den kan spille region 1 og 2 (80% af mine film er kode 1).
Avatar billede janius Nybegynder
24. juli 2005 - 13:26 #1
Som udgangspunkt er den ikke, men nogle forhandlere sælger den kodefri for ca. 500 Kr ekstra.
MEN det eneste de gør er at lægge en anden firmware på dvd-drevet og ændre en lille indstilling i menuen og det kan man selv gøre.
Se mere ved mpeg-playcenter og læg mærke til filen til Toshiba drevet, for det er det der anvendes i KiSS 558.
http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=18#cat

Der kan man også læse meget andet interessant om KiSS, bl. a. KiSS 2.4 manualen der fortæller alt man gider læse om 558.

http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Downloads

PS
Jeg har haft min i 3/4 år og er ved at være rigtig glad for den, men mange synes der er for mange fejl med den. Men husker man at genstarte den i ny og næ virker den altså rigtig godt.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
24. juli 2005 - 14:46 #2
Hvad er det for nogle fejl?
Avatar billede weblex Nybegynder
24. juli 2005 - 19:31 #3
Avatar billede janius Nybegynder
24. juli 2005 - 21:17 #4
god ide med link. desværre er der nogle der ikke har læst manualen. F. eks. KiSS kan ikke slette film optaget på harddisken! Jo, de skal bare markeres og derefter slettes, men godtnok som inspiration og opmærksomhed på, at der er fejl.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
25. juli 2005 - 14:46 #5
Så hoppede jeg med på vognen, så nu sidder jeg bare og ikke kan vente på at få den :)

Janius, kan du fortælle mig hvilken instilling man skal ændre på maskinen nå du smider den kode-fri firmware over på, for det kan jeg ikke se på siden.

Tak for linket weblex, sig til hvis du vil havde point.
Avatar billede weblex Nybegynder
25. juli 2005 - 15:36 #6
Jeg skal ikke have point :o)
Avatar billede janius Nybegynder
25. juli 2005 - 18:07 #7
Du skal gå i hidden menu som du kommer til sådan;
Press eject (wait for the drive to open)
Press clear (or del - depending on model)
Press 2
Press 7
Press 6

Her står hvilken model dit dvd drev er. Hvis det er en model DVS-K er den allerede regionsfri og skal ikke have særlig firmware men du kan nøjes med at gå i hidden menu og ændre indstillingen her. Hvis andet så find den firmware der passer og læg den på.
Genstart og gå i hidden menu igen.
Under advanced setup står hvilken regionskode den står til at anvende. Du skal have lagt den moddede firmware på før du kan ændre denne.

Pas på når du gør det ikke :)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
25. juli 2005 - 19:33 #8
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
29. juli 2005 - 18:58 #9
Nu har jeg fået den, desværre ser det ikke ud til der er en region fri firmware til min dvd :( den er version 1912
Avatar billede weblex Nybegynder
29. juli 2005 - 19:13 #10
Jeg er faldet over dette link, som indeholder rigtigt meget information om hdd-optagere. Måske kan du få bedre hjælp der?

http://www.recordere.dk/dansk.htm
Avatar billede janius Nybegynder
29. juli 2005 - 23:33 #11
Er det også et Toshiba drev?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
30. juli 2005 - 09:52 #12
tja? der står drev navn: Kiss DVD-ROM DR-1912 1K00
Avatar billede janius Nybegynder
04. august 2005 - 13:52 #13
Jeg har kigget lidt rundt og har ikke kunnet finde nogen FW til dette drev. Med lidt held er det ikke låst, men du har jo garanteret været inde i hidden menu og se om du kan ændre regionsindstillingerne. Indtil videre pas, men hold øje på www.mpeg-playcenter.com - det skal nok komme!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. august 2005 - 16:47 #14
Jeg har netop fået besked fra MM-vision.dk om at der pt ikke er nogle kodefri firmware til 200gb udgaven.

Jeg har prøvet at ændre til alle kode, men det virkede ikke.
Avatar billede janius Nybegynder
04. august 2005 - 17:17 #15
damn, det er træls, at der kommer sådan et nyt drev uden videre. held og lykke med at få en modded fw - den må komme snart!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
05. august 2005 - 07:11 #16
ja intil videre må jeg bruge min playstation 2 til kode 1 filmende :) men maskinen er sgu genial.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
07. august 2005 - 18:21 #17
janius har du har problemer med at optage`? jeg ville optage It, og den har da også begyndt at optage, men den er stoppet ca. en time før filmen var slut, er der en max længde på optagelserne, eller har der været noget andet galt?

Sig til hvis du vil havde ekstra point.