Avatar billede andersen- Nybegynder
25. juli 2005 - 21:17 Der er 8 kommentarer

Mysql + php windows eller linux howto ?

Jeg skal bruge en mysql database og php som kan arbejde sammen... ydermere skal jeg kunne arbejde med det offline... jeg har Fedora Linux 4 som jeg ville fortrække jeg kunne køre det på, da det er mit primære system, men jeg har da også en win XP inde... hvis det er nemmere at folkare der...

Håber på hurtige gode svar...

Henrik Andersen
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 21:20 #1
FC4 er helt fin

hent nyeste MySQL og nyeste PHP - de burde virke fint sammen

(kommer de ikke med FC ??)

når du er kommet til konfigurationen, så skriv igen
Avatar billede andersen- Nybegynder
25. juli 2005 - 21:35 #2
Nu har jeg installert php-mysql (et modul) og mysql-server og tilhørende filer...
Avatar billede andersen- Nybegynder
25. juli 2005 - 21:55 #3
Jeg er klar når du er makker ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 22:03 #4
har du også Apache kørende ?

Jeg vil foreslå:

1) få Apache til at virke med statisk HTML

2) få Apache til at virke med PHP men uden MySQL

3) få MySQL til at virke med mysql command line client

4) få PHP til at virke med MySQL
Avatar billede jonas_j Nybegynder
26. juli 2005 - 08:51 #5
En løsning kunne også være at installere en færdig pakke. Inde på www.sourceforge.org har de en installation med mysql, php5/php4, phpmyadmin osv. Programmet hedder XAMPP og kan fås til både linux og windows.

Mvh
Jonas Jensen
Avatar billede andersen- Nybegynder
26. juli 2005 - 14:36 #6
Tak for hjælpen... jeg fik det til at virke via XAMPP...
Avatar billede jonas_j Nybegynder
26. juli 2005 - 14:39 #7
Det var så lidt!! :) Man kan også få en mindre udgave af XAMPP, som kun indeholder Mysql+php+apache. XAMPP indeholder nemlig både alle disse plus ftp-server og mail-server mm.
Avatar billede andersen- Nybegynder
26. juli 2005 - 16:31 #8
Ja, men XAMPP er helt super ... idet jeg også skal bruge en ftp jo ;) .. dog kunne jeg ikke få den kommer til at virke på windows, men kun Linux...