Avatar billede mulemule Nybegynder
25. juli 2005 - 23:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontrol med båndbredde-forbrug i netværk.

Jeg er ved at opsætte netværk i et mindre kontormiljø.

Der skal være en 4 mbits / 768 Kbits forbindelse, og 6 arbejdspladser forbundet både med internet og ip-telefon.
(jeg vil trække telefon ledningerer ind i 3 sipura 2100 adaptere i et centralt skab)

Er det muligt at købe en specielt Router eller en specilt Switch så at netværkert kan priritere voip trafik fremfor almindelig internet trafik ?

Eller er det muligt at lave en løsning hvor f.eks. 1000 kbits/512 kbits altid er ledig og kun kan bruges til voip ?

Mvh
Avatar billede jonas_j Nybegynder
26. juli 2005 - 08:37 #1
Hej mulemule,

Man kan idag få en router, som både kan håntere Voip og alm. netværk på samme linie. Tjek www.edbpriser.dk under netværk->router

Idet jeg ikke selv har arbejdet med det, ved jeg ikke så meget om opsætningen af det!

Mvh
Jonas Jensen
Avatar billede neoman Novice
26. juli 2005 - 11:25 #2
Prøv at tilmelde dig til www.musimi.dk og stille spørgsmålet i dét forum. Der er mange mange mennesker med store erfaringer i IP-telefoni der.
Avatar billede mulemule Nybegynder
26. juli 2005 - 15:48 #3
Er hermed gjort.

Hvorfor er der iøvrigt ikke en kategori på exp.dk om IP-Telefoni.
Avatar billede mulemule Nybegynder
26. juli 2005 - 15:48 #4
Gode råd er stadig velkomne i denne tråd,