Avatar billede kanonkongen81 Nybegynder
26. juli 2005 - 18:01 Der er 1 kommentar

Høj ping ved netgaming

Hey...

Er ikke lige sikker på at jeg har fundet den rette kategori, men prøver alligevel..

Jeg spiller en del Battlefield 1942 og CS på nettet. Min internet forbindelse er en del af et netværk i en boligforening. På en god dag kan jeg måle min forbindelse til at være ca.3mb/s i download og ca. 1mb/s upload. På en dårlig dag opnår jeg 1mb/500kb, men dette er dog også det absolut laveste jeg har registreret. Til trods for denne relativt udmærkede forbindelse har jeg ofte problemer med min ping når jeg spiller. Dette gør sig mest gældende i BF1942 hvor min ping ofte er så høj at jeg må opgive at spille. Alligevel kan jeg gå ud og surfe på nettet med 3mb/1mb.. Det samme gør sig gældende når jeg bruger P2P programmer hvor jeg slet ikke kan udnytte min forbindelse til fulde.

Nu har jeg jo gættet på at problemet ligger i porte der ikk er åbne. Jeg sidder som sagt på et netværk i en boligforeninghvor jeg ikke selv har mulighed for at påvirke portene. Når jeg downloader direkte fra Explorer sker det som oftest med mellem 200-300kb/s... Kan jeg ændre i opsætningen til mine spil så de kører over samme port som Internet Explorer hvor jeg tilsyneladende har få mængder af båndbredde...? Kan jeg på nogen måde gøre min ping lavere??

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede jumario Nybegynder
28. juli 2005 - 13:56 #1
at du kan up/downloade med høj hastighed er ikke lig med høj ping. Det kommer også an på routen til de forskellige gaming servere. Hvis der er mange "hops" f.eks kan det give høj latency. Høj båndbrede er ikke equal lav ping