Avatar billede rarna Nybegynder
26. juli 2005 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flytte data fra strømløs bærbar over til en stationær pc

Hej

Jeg har en gammel bærbar med ødelagt strømstik og batteri som heller ikke duer. Kan jeg på en eller måde få fat i dataen som ligger på den bærbar? Kan man ved hjælp af en krydset usb kabel (eller hvad det nu hedder) bruge stifinderen i den stationære til at komme ind i den bærbar?!

Hilsen RP
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 22:06 #1
Hvis du på ingen måde ka' få liv i den bærbare med strømstik/batteri så vågner Harddisk + elektronik jo heller ikke ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 22:08 #2
Øhhh - er dette efterfølgeren til denne: http://www.eksperten.dk/spm/544622 - som du tilsyneladende har 'glemt' ?
Avatar billede rarna Nybegynder
26. juli 2005 - 22:45 #3
Har ordnet den anden, sorry! ... Og nej det er det faktisk ikke.

Jeg håbede lidt på at man kunne bruge den samme taktik som med min kamera. Igennem usb stikket kan jeg hente billeder fra kameraen selvom den er 'strømløs/batterien tom'.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2005 - 22:46 #4
Den teknik gælder ikke når det er pc elektronik - deværre!
Eneste mulighed er at pille disken UD af den bærbare og se om du kan smide den i den stationære pc og så hente dataen på den måde.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 22:51 #5
Der skal noget fysisk værktøj til iform af at pille HD'en ud af bærbaren og montere den i den stationære (som slave) - og den vej copy data...
PS: Der skal lige et omsætterstik til ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 22:51 #6
Nå ja - det skrev <john_stigers> også ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:19 #7
hehe - laver det lige som svar ;)
Avatar billede rarna Nybegynder
28. juli 2005 - 19:53 #8
Ærgeligt:( Men stort tak for hjælpen!