Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 03:07 Der er 17 kommentarer

Vedr. Slideshow - Guide (artikel)

Jeg har netop læst "Pyroman´s" gode artikel om dynamisk slideshow i Flash (http://www.eksperten.dk/artikler/236). Jeg har imidlertidigt problemer.

Jeg har oprettet et dokument og et Movieclip som hedder "Slideshow" og kopieret actionscriptet ind i clippet´s Frame 1. Dette movieclip har jeg så placeret i Frame 1 i roden.
Jeg har uploadet de 4 JPG´s til serveren i mappen "images". Min SWF ligger på niveau med denne mappe. Altsammen som det skal være tilsyneladende....og så alligevel ikke! ;)

SWF loader nemlig blot den første JPG (alpha faden fungerer også fint), men så går den i stå. De resterende 3 blir´ ikke vist.

Mappen "images" indeholder KUN 1, 2, 3 & 4.jpg som nævnt i artiklen. Kort sagt sys´ jeg at have gjort alt hvad der står.

Er jeg helt galt på den eller er der noget jeg overser!?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 11:16 #1
...og mine JPG´er er IKKE progressive.

?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 12:25 #2
Ingen hjælp at hente? Jeg har læst de andre post jeg har kunne finde i henhold til artiklen, men ingen hjælpt at hente der. Det ser nu engang ud til at jeg har lavet alt som jeg skulle....
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 19:21 #3
Hej mikaelo - jeg har været ude for nøjagtig det samme resultat som dig med artiklen, om vi gør noget forkert i forhold til artiklen ved jeg ikke, men prøv at se den glimrende løsning som jeg fik til et diasshow da jeg stillede samme spørgsmål som du. Du finder den løsning jeg fik her http://www.eksperten.dk/spm/616447
Mvh
bentjuul
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 19:42 #4
Bent, mange tak for hintet!;) (endelig svar, yeeha)
Well, koden der beskrives i tråden der, erstatter den KOMPLET "pyroman´s" kode, eller erstatter den blot noget af koden?

Jeg mener, den er temmelig kort i forhold til pyroman´s....
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 19:56 #5
Den erstatter koden fuldt ud, men prøv den - så kan du jo se om du kan bruge den, jeg kunne. Du skal vælge den sidste kode, idet der i den første var en mindre fejl, der er også lidt forklaring til den korte kode. Koden kan rettes så du kan have flere eller færre billeder. det gøres i denne linie:

p=(c==a?b:a); (m=new MovieClipLoader()).loadClip("./"+((i=++i%5)||(i=1))+".jpg",p);

Det er 5 tallet der rettes til et større elle mindre tal.

Men det havde været dejligt hvis der var en der kunne fortælle os hvad vi gør forkert i forhold til Pyroman's artikel.
Mvh
//bentjuul
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 21:10 #6
Ok, her netop testet scriptet og det ser ikke umiddelbart ud til at fungere.
Det eneste jeg har ændret er, som du snakker om, antallet af af jpg´er - fra 5 til 3.
Er der andet jeg skal ændre?

Mit Movieclip hedder staddigt "slideshow" og er placeret i roden osv. (alt det andet som beskrevet i Pyroman´s artikel)

Hjælp;)?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 21:11 #7
....og mine tre jpr´er ligger i mappen images/

?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 21:40 #8
Jeg har lagt en prøve her, som jeg har pakket i en zip - udpak det og lad billeder og swf være i samme mappe. Jeg medsender også fla'en.
Hvis det er 3 billeder der skal køre - så skal tallet sættes til 4, men lad billeder og swf være i samme mappe.
//bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 21:41 #9
Hov glemte linket til zippen http://capricornus.dk/prover/dias.zip
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 22:25 #10
Det ser ud til at det webhotel hvor jeg har lagt zip-filer er gået ned pt, så jeg har lagt filen her www.bsjh.dk/dias.zip

//bentjuul
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 22:44 #11
Bent; virkeligt tak for hjælpen - det virker nu!:)
Har ikke hentet dine filer, men blot ændret 3 til 4 (underlig feature)

Hvis du lige vil stay tuned på spørgsmålet her, ville jeg være rigtig glad, da jeg måske godt kunne få brug for lidt hjælp til tweens og hvad der ellers måtte være?
Men pointene; smid et svar;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
27. juli 2005 - 22:48 #12
Glemte lige at høre ad; har du nogen idé om hvordan det fungere med dynamisk loading af jpg´s vha. PHP?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
27. juli 2005 - 23:53 #13
Fint at du fik det til at virke, men jeg syntes du skal lade dit spørgsmål stå åbent lidt endnu, det ville jo være interessant hvis Pyroman kunne hjælpe med løsningen på det egentlige spørgsmål du har rejst, men endnu ikke fået svar på.
Dit sidste spg. kan jeg ikke hjælpe dig med.
Med hensyn til point, samler jeg ikke på dem, men ville blot fortælle dig hvordan jeg fik løst det samme problem som du havde.
Fortsat god fornøjelse med dit Flash.

//bentjuul
Avatar billede pyroman Nybegynder
29. juli 2005 - 21:19 #14
Hmm - er der stemning for en ny forbedret slideshow guide?? ;)

Jeg skal da med glæde skrive en ny som er lidt nemmere at få til at virke - synes snart for mange har problemer med at få det til at virke...

Jeg begynder med det samme :)
Avatar billede bentjuul Nybegynder
29. juli 2005 - 22:02 #15
pyroman, alletiders hvis du har tid - så vil jeg smide nogle point efter dig - for så vil det også være et svar på mit egentlige spørgsmål her http://www.eksperten.dk/spm/616447. Ellers en godt forklaret artikel du havde.

//bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
01. august 2005 - 00:34 #16
Hej mikaelo
Det er muligt du har set det, men ellers prøv at se her.
http://www.eksperten.dk/spm/636342

//bentjuul
Avatar billede mikaelo Nybegynder
07. august 2005 - 15:27 #17
Bentjuul - tak ska du´ ha! Men, da det andet script i midlertidigt fungere perfekt, har jeg oprettet et spørgsmål i den tråd. Jeg vil nemlig gerne have en stop/pause knap ind, men kan ikke lige finde ud af hvordan;)!?

Se http://www.eksperten.dk/spm/616447