Avatar billede curtle Nybegynder
31. juli 2005 - 20:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konstant Popup? Hjælp!

Hej!
Jeg sidder lige og surfer lidt, men lige pludselig åbner den internet explorer (jeg bruger FireFox) og der kommer en eller anden popup med noget spyware halløj. Jeg klikker selvfølgelig ikke på det for jeg kan regne ud at der noget lort...Jeg har lige kørt ad-aware og der finder den noget der hedder "Ebates Moneymaker". Dem fjerner jeg, men så kommer der endnu en popup. Jeg scanner igen og den finder de samme 6 filer som jeg lige har slettet.
Nu har jeg så siddet en times tid ved PC'en og ca. hver 10. minut kommer der en popup lige meget om jeg har nogen browsers åbne eller ej.

Her er min Hijack This-log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:15:47, on 31-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru_Event_Receiver.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Azureus\Azureus.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\javaw.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Xfire\Xfire.exe
C:\Programmer\Sonic Foundry\ACID 4.0\acid40.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Teamspeak2_RC2\TeamSpeak.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\Morten1\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVRaidService] C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [GuruClock] C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\GuruClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ABIT uGuru] C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru.exe
O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] c:\windows\system32\elitewym32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122543766322
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

CurTLe
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 20:28 #1
Kigger på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 20:34 #2
Genstart i fejlsikker tilstand og fix linien O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] c:\windows\system32\elitewym32.exe

Derefter sletter du filen c:\windows\system32\elitewym32.exe

Læs om den her:
http://www.superadblocker.com/E/ELITEWYM32.EXE-3377.html

genstart til normal og smid en ny log herind.
Avatar billede curtle Nybegynder
31. juli 2005 - 20:37 #3
Mange tak det prøver jeg :)
Avatar billede curtle Nybegynder
31. juli 2005 - 20:46 #4
Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:46:18, on 31-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru_Event_Receiver.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Morten1\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVRaidService] C:\WINDOWS\system32\nvraidservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [GuruClock] C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\GuruClock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ABIT uGuru] C:\Programmer\ABIT\ABIT uGuru\uGuru.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122543766322
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 23:03 #5
Og jeg takker for point - loggen er ren nu!
For at undgå snavs fremover, vil jeg anbefale nogle gode produkter der alle kan findes her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

bl.a. Ie-Spyad + SpywareGuard + SpywareBlaster + Spybot.