Avatar billede cotus Nybegynder
02. august 2005 - 16:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Avi på Dvd?

Er det muligt at brænde en avi-fil ned på en DVD, og derefter kunne se den på sit TV?

(har ingen kendskab til emnet)
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 16:51 #1
Ja, det kan du godt, du skal bare være sikker på, at din DVD-afspiller KAN afspille avi-filer - eller DIVX/XVID som det hedder. Du brænder dem som almindelig data-filer.
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2005 - 16:51 #2
ja - og nej.

Det er muligt hvis du får dig en DVD-afspiller der understøtter AVI/DIVX/XVID - det er de færreste afspillere der gør dette og er det sådan en du har skal avi-filen konverteres til fx vcd eller svcd og brændes ned som det.
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 16:54 #3
Ja, eller konverteres til DVD-filer, vcd og svcd giver en satans dårlig kvalitet.
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2005 - 16:58 #4
kvaliteten i vcd og specielt svcd kan blive stort set den samme som en alm avi - og dvd-versionen, hvis man valgt at konvertere til det, kan trods alt alligevel ikke blive bedre end avi'en
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:02 #5
Det er selvfølgelig rigtigt, at det ikke kan blive bedre end avi'en, men det kan desværre godt blive dårligere end avi'en, og det er jo lidt ærgerligt, hvis det ellers står pænt, at man ødelægger det med f.eks. vcd, som kører med en meget lav opløsning (352x288) i forhold til DVD (720x576) :-)
Jeg ville til hver en tid, afhængig af original-kvaliteten, konverterer til dvd-formatet. Så er man også sikker på, at den kan afspilles i stort set alle DVD-afspillere.
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2005 - 17:03 #6
nu afskrev jeg jo heller ikke DVD som en mulighed - skrev fx ;)
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:06 #7
:-)
F.eks. de nye pioneer-dvd-recordere kan du optage op til 3 1/2 time i fuld DVD-kvalitet, inden den skifter til svcd-opløsningen, og det står fortrinligt :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:08 #8
Og det er selvfølgelig ment i forhold til originalmaterialet :-)
Avatar billede cotus Nybegynder
02. august 2005 - 17:17 #9
Som sagt ved jeg intet om emnet, men min DVD-afspiller er/kan:

JVC XV-N33
DVD/Super VCD/VCD/CD Player
MP3, DVD-R/RW,CD-R/RW Playback

Kan jeg så ikke på nogen måde komme til at se min AVI-fil på fjernsynet?
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:21 #10
Ikke uden at du konverterer enten til vcd/svcd eller DVD. Jeg ved ikke om keysersoze har nogle gode forslag til f.eks. gratis konvertere?
Avatar billede cotus Nybegynder
02. august 2005 - 17:22 #11
Avatar billede jokkejensen Novice
02. august 2005 - 17:24 #12
jo du henter bare www.dvdsanta.com <- eller andre alternativer.. Nero har også lavet noget AVI -> DVD software...

Disse laver det om, som Sardinen er inde på, tli et andet format og nogle understøtter undertekster mm.

Resultater er ikke AVI på en dvd, men en "rigtig" dvd
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:25 #13
Jeg kender ikke programmet, men det ser rigtigt ud. Du skal lige lægge mærke til, at det er et prøveprogram. :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:27 #14
Dvd-santa har jeg hørt meget om - men ellers kan du jo kigge lidt rundt her:
http://www.videohelp.com/
Her er stort set alle løsninger, hvis man leder efter dem.
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:28 #15
Avatar billede sardinen Nybegynder
02. august 2005 - 17:34 #16
Her er nogle guides til forskellige muligheder:
http://www.dvd-guides.com/content/category/3/71/59/
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. august 2005 - 19:25 #17
Med mindre din DVD-afspiller kan håndtere avi, ¨så bør du konvertere til DVD... Her er mine erfaringer ---> http://www.eksperten.dk/spm/635225

Hvsi avi-filen er i en ok kvalitet, så vil du sikkert blive godt tilfreds med WINAVI-metoden