Avatar billede Nybegynder
02. august 2005 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wma head

Hvordan læser og skriver til en wma fil head ie Artist,Title osv.

Hilsen Lars
Avatar billede joern Nybegynder
02. august 2005 - 21:46 #1
Hej.

Jeg bruger ikke wma, og ved ikke hvor tags står i disse filer.  I en MP3-fil er ID3-tags ver 1 de bageste 127 bytes, mens ID3 ver 2 er mange flere bytes i begyndelsen af filen.  ID3-tag ver 2 kan indeholde både billeder og hele teksten til en sang.

Open thisfile For Binary Access Write As #1
      Seek #1, FileLen(thisfile) - 127
      Put #1, , linie
    Close #1

Når variablen linie er fyldt med data skrives den som ovenfor

linie dannes således:

linie = "TAG" & stitle & sartist & sAlbum & sYear & sComment & sTrack & sgenre

Længden på de forskellige elementer varierer.  sgenre er kun èn bit, hvor de mulige 255 værdier bliver slået op i en standardliste over musikgenrer.

Prøv at åbne en wma der ineholder tags binært og se hvor de står i filen.

M.v.h.  Jørn

M.v.h. Jørn
Avatar billede hiks Nybegynder
02. august 2005 - 22:46 #2
jeg tror jeg kan klare den "første" - hvordan man læser:

http://www.vbarchiv.net/archiv/tipp_1236.html

Lidt guidning, hvis du ikke er så stærk i det tyske:

1. Start nyt projekt
2. Opret en ny klasse ved navn: clsReadWMATag
3. Marker kodningen på hjemmesiden nedtil "Kleines Anwendungsbeispiel:" og sæt ind i klassen
4. Tilføj det nederste kodning under formens kodning for at kunne bruge klassemodulet.
5. Ret filnavnen i den netop indsatte kodning.

/hiks
Avatar billede Nybegynder
03. august 2005 - 13:13 #3
Hej hiks. dette lyder lovende med det mangler lige at skrive til wmafilen.
Hej joern. Det er også fint men jeg har til mp3 filer.
Avatar billede hiks Nybegynder
03. august 2005 - 13:18 #4
har ikke været i stand til at finde et stump kode der kan skrive til wma. desværre

/hiks
Avatar billede joern Nybegynder
04. august 2005 - 12:15 #5
Hej.

Vedr. mp3 har jeg lavet et lille program selv - ud over at min store musikdatabase kan.  http://jkfsoft.dk/id3_tag.htm (freeware)    http://jkfsoft.dk/musik32.htm

Har du prøvet at åbne en WMA med tags i, som binær fil?  Så du kan se om der står noget tekst.

M.v.h. Jørn
Avatar billede Nybegynder
14. oktober 2005 - 15:02 #6
Hvis der ikke er nogle som kan svare på mit spørgsmål så lukker jeg ned den 1/11 2005