Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. august 2005 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virtuelle skriveborde i Windows XP

Jeg bruger normalt Linux, men skal nu bruge Windows XP på min arbejdsplads. Da jeg har mange vinduer åbne af gangen savner jeg meget mine virtuelle skriveborde, og håber nogen kan anbefale et brugbart program til at løse dette problem.

Der er ikke nogen løsning på dette i driveren, så der skal installeres et program til det. Jeg har prøvet med PowerToys Desktop Manager, men den er ikke ret meget værd.
"Knapperne" på start-linjen (dem som representerer vinduer) og alt-tab er upåvirkede. Dvs. start-linjen er lige så totalt uoverskuelig som altid. En hurtig alt-tab, og pludselig bliver et vindue fra et andet skrivebord flyttet hen til hvor jeg er nu.

Jeg vil gerne have mine virtuelle skriveborde separeret, ellers er jeg jo lige vidt. Og så er 4 skriveborde lige i underkanten. Hjemme bruger jeg normalt 6-7 stykker af gangen.

Og som en ekstra tvist: Det skal bruges kommercielt (altså som værktøj på min arbejdsplads), og jeg gider ikke licens-bøvl, så det skal være fri software.

Nogen forslag?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
08. august 2005 - 09:12 #1
Jeg har kigge på PowerToys Desktop Manager (MSVDM) igen. Hvis man slår indstillingen "Shared Desktops" fra, får MSVDM pludselig værdi. Ikke meget i forhold til hvad jeg er vant til, men langt bedre end ingenting.

Det er ret besværligt at flytte et vindue fra ét skrivebord til et andet, det kræver nemlig at man slår Shared Desktops til midlertidigt.
Og som sagt er fire skriveborde i underkanten. Hvor pokker kommer det tal fra? "Fire skriveborde er nok til alle"?
Når jeg skifter skriverbord hopper knapperne på start-linjen frem og tilbage, og nogle gange begynder de at blinke. Temmeligt distraherende.

Anyway, det er da rart at se at Microsoft prøver at lave de features jeg savner.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
10. april 2006 - 14:31 #2
Åbenbart ingen løsning.