Avatar billede myth Nybegynder
09. august 2005 - 12:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

animation: "vende objekt"

jeg har nu søgt i flere timer for at finde en tutorial der forklarer mig hvordan jeg kan lave en effekt hvor jeg kan "vende" et objekt.

f.eks. et stykke papir som set på http://www.matthewmahon.com
Avatar billede rohaje Nybegynder
09. august 2005 - 12:34 #1
Det ser ud til at være en bitmap animation
Avatar billede docks Nybegynder
09. august 2005 - 12:38 #2
Lige effekten på denne side ser ud til at være noget bitmap - evt. lavet i after effects. Flash har noget lignende - søg på pageflip på google ;)
Avatar billede myth Nybegynder
09. august 2005 - 12:39 #3
http://www.evildead3.com/ og så under downloads er der en effekt der imiterer et stykke papir.

kunne denne eventuelt laves på indhold på begge sider og så man kan vende animationen?

og i så fald - hvordan?
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 13:02 #4
kan ikke få downloads til at virke men måske det er denne effekt du søger:
http://www.iparigrafika.hu/pageflip/
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 13:02 #5
den er openSource og indtil videre den bedste af slagsen :)
Avatar billede myth Nybegynder
09. august 2005 - 13:06 #6
jeg har netop som jeg modtager dit svar, mobius6, kigget lidt på ovennævnte opensource.

det er noget i den stil jeg skal bruge - bortset fra at det ikke er en bog jeg skal have lavet men blot et enkelt objekt der skal kunne vendes.

måske er det blot mig... men jeg har sgu problemer med at overskue den fla fil og få den delt op :)

dette objekt vil stadig være noget henaf papir - men synes der mangler noget "fylde" i dette pageflip.
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 13:27 #7
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 13:40 #8
kig også her: http://www.kirupa.com
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 13:48 #9
Avatar billede myth Nybegynder
09. august 2005 - 13:55 #10
ja der er jo ikke meget ved den stive form for pageflip.

der imod er den metode der bruges i det "memory" spil jeg skal bruge... måske den kan laves blødere så jeg nærmer mig noget der ligner det matthew mahon har gang i.
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 14:36 #11
det du søger (matthew mahon)-bitmap sekvensen KAN laves i flash alene men kræver en række kombinerede "tricks" som jeg umidelbart tror du vil have problemer med (udfra at du syntes at http://www.iparigrafika.hu/pageflip/ virker uoverskuelig (den er faktisk særdeles vel-kodet og tilgængelig).

En anden mulighed er at du laver din "animation" i fx swift3D og "klistrer" billede/indhold på inde i flash...
Avatar billede kochen Nybegynder
10. august 2005 - 20:27 #12
Ham der har lavet "pageflip" orignalt hedder Erik Natzke, måske kan du søge lidt på ham. Så ham til FlashForward demonstrere hvordan han udtænkte den, det er ikke for børn overhovedet....
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. august 2005 - 22:48 #13
hvad er nyt "myth"?
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. september 2005 - 16:25 #14
helo!?
Avatar billede myth Nybegynder
08. februar 2006 - 13:17 #15
det kan vidst kaldes tømmermænd...

havde glemt alt om eksperten... havnede lige i en meget travl tid og måtte lægge alle mine private projekter på hylden...

desværre for dette lov til at ligge i en rum tid endnu... moebius6 du har som den eneste svaret så du får point på trods af at der endnu ikke foreligger en løsning
Avatar billede myth Nybegynder
21. september 2006 - 09:50 #16
ok ekstremt pinligt så at læse dette så lang tid efter og opdage at jeg har lovet point ud... men ikke givet dem :/